אנדרטת הארזים
אנדרטת הארזיםצילום: קק"ל

בשבוע הבא (כ' באלול 11.9) ימלאו 16 שנים לאסון התאומים בארצות הברית אז יתקיים גם טקס האזכרה השנתי באנדרטת הארזים, לנספי אסון התאומים בשיתוף קק''ל, JNF-USA ושגרירות ארה''ב.

מסתבר, שרוב הציבור הישראלי כלל אינו מכיר את האנדרטה, אז במסגרת "פינה בארץ" שמנו פנינו אליה.

את אנדרטת הארזים לזכר קורבנות הפיגוע הקימה קק"ל בשיתוף JNF USA. יצר אותה האמן הישראלי אליעזר וייסהוף, וגובהה 9 מטרים. היא מתארת את הדגל האמריקאי מקופל למעין להבת זיכרון, כשבסיסה עשוי מחלקי מתכת שהובאו משרידי המגדלים. המונומנט משקף את הערכים המשותפים בין ארצות הברית, ישראל והעולם החופשי כולו למען החופש ונגד טרור.

אנדרטת הארזים
אנדרטת הארזיםצילום:קק"ל

בסמוך לאנדרטה קיימות מספר אטרקציות תיירותיות נוספות אשר אפשר ליהנות מהן על הדרך, עמק ארזים, נחל חלילים וגן לאומי עינות תלם.

עמק ארזים- עמק ארזים נחשב כיום לאחת מהפניניות הירוקות ביותר שיש לירושלים והסביבה להציע. אם בעבר בשל הזנחה המקום היה נחשב אינו ראוי לטיול אז כיום ניתן להגיד שהמצב השתנה לחלוטין.

העמק שפעם היה נחשב למוזנח שינה את פניו בשנים האחרונות. לאחר השינוי, תושבי ירושלים והסביבה מרבים להגיע לאיזור כדי להנות מסביבתו הירוקה ומהמסלולים המהנים.

עמק הארזים
עמק הארזיםצילום:קק"ל

גן לאומי עינות תלם- הגן מרכז שלושה מעיינות קטנים אשר נובעים מתוך צוק שמתנשא מעל מבנה ישן. בעברו תפקד כ-בית משאבות בתקופת המנדט הבריטי, כמו כן האזור מלא בשרידים של מבנים מהתקופה הביזנטית והצלבנית.

עינות תלם
עינות תלםצילום:יחצ

נחל חלילים- מסלול הליכה אשר מספק למטייל נוף טבעי באמצע נוף אורבני. לאורך המסלול ניתן לצפות בשרידים עתיקים מהתקופה הביזנטית, כמו כן המסלול מציג לראווה מחילות וחללים אשר קרוי מערת חלילים. לעיתים המטיילים זוכים לצפות באיילים באזור הנחל.

איך מגיעים?

לבאים מירושלים - עולים למחלף הראל (מבשרת ציון) וחוזרים בכביש 1 לכיוון ירושלים. יורדים במחלף מוצא, במחלף מוצא (כביש 1) פונים לכיוון מבשרת ציון וכ-40 מ' מכביש 1 פונים ימינה בדרך כבושה. לאחר כ-600 מ' מגיעים לרחבת החניה של האתר.

הבאים מתל אביב נכנסים בכביש הגישה למושב בית זית, אך במקום לפנות ימינה למושב ממשיכים כ-450 מ' במקביל לכביש 1, לכיוון מבשרת ציון. עוברים מתחת לגשר כביש 1 ופונים מיד ימינה בדרך סלולה.

רכב פרטי יכול להגיע לאנדרטה מכוון מוצא ומגרש החנייה של עינות תלם.