איזנקוט
איזנקוטצילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר חללי חטיבת "גבעתי" נערך הערב (חמישי) באנדרטת הזיכרון במצודת יואב.

במהלך השנים שכלה חטיבת "גבעתי" 878 לוחמים ומפקדים.

הטקס התקיים במעמד הרמטכ''ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת "הפלדה" תת-אלוף עודד בסיוק, מפקד חטיבת גבעתי אלוף-משנה דדו בר כליפא, המשפחות השכולות, מפקדי וחיילי החטיבה בעבר ובהווה.

"זה שבעה עשורים שחטיבת גבעתי, בסדיר ובמילואים, פועלת במחויבות גדולה למען ביטחון מדינת ישראל ותושביה. את עוצמתה של החטיבה פגשנו גם במערכה האחרונה, מערכת 'צוק איתן'. לאורך כל המערכה היו הכוחות דוגמה ומופת ללחימה עיקשת, לנחישות ולדבקות במשימה", אמר איזנקוט בטקס.

''היום נזכיר ונזכור גם את לוחם החטיבה, סגן הדר גולדין, ואת סמל ראשון אורון שאול, זיכרונם לברכה. נמשיך לפעול להחזירם לקבורה באדמת ישראל''.

הרמטכ''ל פנה בדבריו למפקדי החטיבה וחייליה, ואמר כי ''השתנותם המהירה של האיומים והמציאות הביטחונית הנפיצה, מציבות בפנינו אתגר יום יומי מורכב''.

הרמטכ''ל ציין כי מפקדי החטיבה ולוחמיה משתתפים בימים אלה בתרגיל הגיס "אור הדגן", שלדבריו איזנקוט ''נועד לשפר את מוכנות צה"ל לחירום ולמלחמה מתוך הבנה שרק עוצמה ומוכנות גבוהה של צה"ל, יאפשרו את השקט במדינתו, ובה בעת לסכל באחריות ובנחישות כל איום המבקש לפגוע בביטחון הארץ ובשגשוגה.

''אני סמוך ובטוח שביום שבו תידרשו לכך תלחמו בעוצמה, בתעוזה ובתחבולנות, תבצעו את המשימה עד תומה ותנצחו", הדגיש איזנקוט.

אלוף-משנה דדו בר כליפא
אלוף-משנה דדו בר כליפאצילום: דובר צה"ל


מפקד חטיבת "גבעתי", אלוף-משנה דדו בר כליפא, אמר בטקס "גם השנה עצרנו כולנו מלכת, התייצבנו כאן במצודה, מעוז של לחימה מופת וגבורה, מודל של נחישות סיפור של הקרבה, באנו כפרטים, איש איש עם כאבו וזיכרונותיו, עם זיכרון פרטי של האחד שאיננו, של האחת שלא תשוב, ובאנו כולנו, יחד, כאיש אחד בלב אחד כאב אחד וחד, של 878 שהיו עמנו ואינם, מפקדים, לוחמים, חיילות וחיילים.

''יש לי תקווה שיהיה בכוחנו להגשים את מילוי חובנו ולהשיב את קצין הסיירת שלנו סגן הדר גולדין ואת סמל ראשון אורון שאול זכרם לברכה לקבר ישראל''.

המח''ט הדגיש כי ''אותה רוח התנדבות והקרבה, אותה רוח של חתירה למגע ולניצחון של מסירות רעות וענווה, ממש אותה הרוח שלכם היא הרוח של גבעתי רוחה של החטיבה הסגולה, דמותכם ופועלכם מהווים, באמת ובתמים עבורנו המפקדים והלוחמים, השראה דוגמה ומופת למילוי המשימות לדרך החיים. תהא השנה הבאה שנת מוכנות, שנת החלמה, שנת בריאות, שנה של שלום וביטחון".