ישראל כץ
ישראל כץPhoto by Tomer Neuberg/Flash90

על רקע התכנסות מועצות גדולי התורה בירושלים, התראיין שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, לרדיו קול ברמה ודחה את כל הטענות ולפיהן הוא מאפשר לרכבת ישראל לחלל שבת על מנת לבצע עבודות תשתית.

"אני שמח על כינוס גדולי התורה הערב, סוף סוף יציגו בפניהם את הדברים כפי שהם, כבר שנה עוסקים ברכילות סביבי״, אמר כץ והבהיר ״אני אחד משומרי הסף בנושא של השבת והדת במדינה, וללא ספק יש כאן רדיפה נגדי".

לדבריו ״גם משרד העבודה לא יכול לשנות כלום עד שיעבור תיקון החוק שהצעתי ואשמח שחבריי החרדים יניחו את הצעתי לפני גדולי התורה. אמרו עלי לפני כמה שנים שאני הח"כ החרדי שלהם בליכוד, אז אני נגד השבת?״.

השר כץ רמז כי ישנם פוליטיקאים שעושים פוליטיקה, כלשונו, על חשבון חילולי השבת ברכבת ישראל. כץ הסביר כי לו עצמו אין סמכות לאשר עבודה בשבת.

״אני לא עושה פוליטיקה על השבת, יש כאלו שכן מנסים להרויח מזה צרכים פוליטיים. אין לי שום אפשרות להתערב בעבודת הרכבת גם לו רציתי. בישיבה מיוחדת שנערכה ביום שני הובהר לי כי לי אין כל סמכות בנושא״, סיפר שר התחבורה.

כץ חשף את דבר קיומה של חוות דעת משפטית שתאסור בקרוב הפעלת קווי תחבורה פרטיים בשבת בטענה שהם לא חוקיים.

השר כץ שמשמש כשר המודיעין וחבר בקבינט סירב להתייחס לדיווח על תקיפה ישראלית בסוריה ואמר כי ״יש קווים ברורים במדיניות מול סוריה, ישראל לא תאפשר העברת טילים ונשק לסוריה״.