דני דיין מקבל את המכתב מראשי הקהילות הקונסרבטיביות
דני דיין מקבל את המכתב מראשי הקהילות הקונסרבטיביותצילום: סת' גולוב

במרכז ליב''ה הפועל לחיזוק היהדות במדינת ישראל, הגיבו הבוקר (שישי) למכתב האיומים נגד ישראל של מנהיגי התנועה הקונסרבטיבית בארה״ב.

"לאחר האיום בעצירת הכסף ואי תמיכה בקונגרס צר לנו שהאיומים ממשיכים. הבגידה האמיתית היא של מנהיגי הרפורמים והקונסרבטיבים שתמכו בהסכם הגרעין עם איראן, במדינה פלסטינית וב-BDS", אמרו בליב''ה.

הבגידה האמיתית היא במסורת של אלפי שנים ובניסיון לפרק את האחדות של עם ישראל בכותל. אנו יודעים שרוב מוחלט של יהודי ארה"ב חשים כלפי מדינת ישראל אהבה שאינה תלויה בדבר ולא מסכימים עם התנהלות קומץ המנהיגים הרפורמים שמהלכים אימים על ראש הממשלה", הוסיפו.

כאמור, בכירי התנועה הקונסרבטיבית נפגשו אמש עם קונסול ישראל בניו־יורק, דני דיין, ומסרו לו את מכתב האיום שנועד לראש הממשלה. במכתב קוראים ראשי היהדות הקונסרבטיבית לנתניהו להפשיר את מתווה הכותל שהוקפא ולא לפגוע בהם בסוגיית הגיור.

"מתוך תחושה קשה של אכזבה, כעס ואף בגידה בעקבות אירועי 25 ביוני 2017, יום שבו החליטה ממשלת ישראל לבטל את מתווה הפשרה בכותל אשר אושר בממשלה בינואר 2017, ויום שבו אישרה ועדת השרים לחקיקה הצעה לחוק גיור חדש המבקש לקבוע כי רק לרבנות הראשית לישראל הסמכות לגייר".

"אנו קוראים לך ליישם לאלתר את מתווה הפשרה בכותל, מתווה שאתה עצמך הובלת, ואשר במסגרתו אנו, יחד עם שותפינו — הסוכנות היהודית, הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, התנועה הרפורמית ונשות הכותל — נשאנו ונתנו באמת ובאמונה".

"בעוד שבועות אחדים יתכנסו יהודים בבתי־הכנסת בכל רחבי העולם לכבוד הימים הנוראים. רבנינו ורבותינו יישאו דרשות על משמעותם של חיים יהודיים מלאים, ערכיים. אנו נדבר על ישראל כאידיאל, על ישראל שבתפילותינו, ועל ישראל שבמציאות. אדוני ראש הממשלה, בכוחך להשפיע על תוכנן של הדרשות בימים הנוראים הבאים עלינו לטובה. האם נדבר על המציאות בישראל בשפה של בגידה או בשפה של תקווה? האם נדבר על מאבק או על הישגים? אנו מבקשים ממך להנהיג.

''אנו מפצירים בך למלא את שהבטחת לנו — שמדינת ישראל תהיה בית ומולדת לכל יהודי באשר הוא בין או הוא רפורמי, קונסרבטיבי, אורתודוקסי או חילוני".