תפילין
תפיליןThinkstock

פקח עיריית הרצליה קנס חסיד חב"ד לאחר שהציע לעוברים ושבים להניח תפילין כפי שתנועת חב"ד נוהגת לעשות ברחבי ישראל והעולם.

יוסף אמיתי, חסיד חב"ד, הגיע הבוקר לרחוב סוקולוב בהרצליה שם הציע לעוברים ושבים להניח תפילין.

למקום הגיע פקח עיריית הרצליה שדרש ממנו לפנות מיידית את הדוכן ולחדול מהנחת התפילין לעוברים ושבים.

"הנ"ל התבקש מספר פעמים לפנות את השולחן עם התפילין אך לא הסכים להתקפל מהמקום", כתב הפקח והוסיף כי אמיתי "מטריד עוברי אורח בזה שמבקש מהם להניח תפילין".

הפקח קנס את אמיתי ב-730 ש"ח, לא לפני שהזמין למקום ניידת משטרה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר, "לא מתקבל על הדעת במדינה יהודית. אפנה לעיריית הרצליה בדרישה לבטל את הקנס ולהעמיד את הפקח על טעותו".

עירייית הרצליה, מסרה בתגובה, "חובתה של עיריית הרצליה לדאוג לחופש התנועה של כל אדם באשר הוא במרחב הציבורי ולמנוע הפרעה והטרדה. אנשי חב"ד התבקשו להגיע אל משרדי אגף הפיקוח העירוני על מנת להסדיר את נושא פעולתם והעמדת דוכנים ברחוב".

מאגף הסניפים של צעירי אגודת חב"ד, האחראיים לפעילות בתי חב"ד בישראל, נמסר בתגובה, "קשה להאמין כי מכל המקומות בעולם בהם יציעו היום שליחי חב"ד ליהודים להניח תפילין ולהתחבר למסורת אבותיהם, דווקא במדינת היהודים יגרור הדבר דו"ח או העמדה למשפט. לא בניו יורק, לא בכיכר האדומה, לא בלונדון ולא למרגלות מגדל אייפל. רק בהרצליה, עיר ואם בישראל.

כבר 50 שנים שדוכני התפילין שיזם הרב מליובאוויטש הפכו לחלק בלתי נפרד מהנוף היהודי והישראלי ובלתי יעלה על הדעת כי רגע לפני פרוס שנה חדשה יינתן דו"ח לחסיד שכל 'פשעו' החמור הוא הצעה להניח תפילין ליהודים. שליחי ותלמידי חב"ד המסורים ימשיכו להנגיש את היהדות וערכיה לכל יהודי במאור פנים ובאדיבות, ולקיים גשר בין כל חלקי העם".