יאיר נתניהו
יאיר נתניהוPhoto by Marc Israel Sellem/POOL

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הסיר הערב (ראשון) מחשבון הפייסבוק שלו את הפוסט שפרסם ביום שישי וכלל קריקטורה שבשמאל טענו כי היא אנטישמית.

בקריקטורה נראה המיליארדר היהודי-הונגרי ג'ורג' סורוס, לצד איש-לטאה ודמות נוספת. לצדם, בהמשך "שרשרת המזון", נראים ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כששטר לצדו, וכן שניים ממארגני המחאה הקבועה בפתח תקווה - אלדד יניב ומני נפתלי כשלצדו "חמגשיות".

הפוסט, כאמור, עורר תגובות קשות. יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, כתבה בטוויטר: "נתניהו גדל על ברכי אידיאולוגיה רוויזיוניסטית. היום המוטיבים במשפחת נתניהו אנטישמיים פר-אקסלנס. כמה תלולה ומבהילה ההידרדרות. איזה שפל".

בתגובה לפוסט, צייץ ברק: "זה מה שהילד שומע בבית? מה זה, גנטיקה או מחלת רוח עצמונית? לא משנה. בכל מקרה כדאי מאוד שנממן לו פסיכיאטר, ולא אבטחה ונהג צמוד".

נתניהו הבן הגיב לברק וכתב בפייסבוק: "אני מקווה שאהוד ברח לא צייץ עלי ממקום מושבו בבוסטון (בין עסקה מפוקפקת אחת לשנייה) שהוא שיכור מוויסקי (כמו שזכור לי היטב ). הגיע הזמן לגריאטר, אהוד".

גם את "הארץ" תקף יאיר נתניהו בחריפות בעקבות ציוץ בטוויטר בו נכתב: "יאיר נתניהו תקף את מני נפתלי בקריקטורה מאתרי קונספירציות אנטישמיים".

"חחחחח עיתון הארץ האנטישמי שמוחזק בבעלות של כ25% של תאגיד החדשות הנאצי לשעבר 'דומון שאוברג' שהיה אחראי על הפצת תעמולה נאצית בשואה ובעליו הנוכחי היה בהיטלר יוגנד מטיף לי על אנטישמיות", כתב נתניהו בפייסבוק.