שר הביטחון ליברמן בכנס הרצליה

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף היום (שני) בכנס המכון ללוחמה בטרור של המרכז הבינתחומי הרצליה.

בפתח דבריו ציין ליברמן, "הטרור האיסלאמי כולו נתמך על ידי טהרן, גם הטרור הסוני וגם הקבוצות בתימן, גם אפילו אל-קעידה - אנחנו מכירים את שיתוף הפעולה בין אל-קעידה ומשמרות המהפכה".

לדבריו, "טרור זה אידיאולוגיה רדיקלית שמנצלת את החלשים וכביכול פועלים לטובתם. מדובר במאפיינים ברוטליים - העדר קווים אדומים מאפיין את כל ארגוני הטרור בכל הדורות. עוד מאפיין זה הניסיון 'לייצא' את הטרור, 'לייצא' את המהפכה".

"תמיד תהיה בטרור מנהיגות כריזמטית וסוחפת", ציין ליברמן, "הארגון הכי אימתני ומסוכן זה משמרות המהפכה. המאפיין הכי חשוב לגבי כל טרור זה מסגרת שלטונית שתומכת לפעמים גלוי ולפעמים מוסתר, ללא זה הטרור לא יכול להתקיים".

"השאלה הפרקטית - מה צריך לעשות נגד הטרור? כמו שבברית המועצות הטרור הקיצוני נעלם כך היום - כל עוד השלטון האיסלאמי בטהרן והאידיאולוגיה של חומייני קיים - הטרור יהיה. צריך להבין - עבור איראן, טרור זה רק אמצעי אחד. הם פועלים בארבעה מישורים שונים כדי להשמיד את מדינת ישראל - להשיג נשק לא קונבנציונאלי, להקים צבא קונבנציונאלי גדול, ניסיון לפתח יכולות נגד מדינת ישראל בתחום הסייבר והטרור", הסביר שר הביטחון.

"האם חיזבאללה יכול להתקיים ללא תמיכה איראנית - חד וחלק לא", קבע ליברמן. "האם חמאס יכול להתקיים ללא איראן, בטח שלא במימדים האלה. בטח ובטח גיהאד האיסלאמי לא יכול להתנהל ללא איראן. אנחנו יודעים לזהות את המקור אבל לא תמיד אומרים את זה בפומבי - ללא ספק הבעיה העיקרית היום זו איראן".