גפני: בית המשפט זרק את הרפורמים

שלב ההתפייסות: לאחר שתקף את שר התחבורה ישראל כץ מעל כל במה אפשרית על רקע עבודות הרכבת בשבת, שיבח היום גפני את השר כץ לאחר שבית המשפט העליון הדף את עתירת הרפורמים בסוגיית תחבורה ציבורית בשבת.

"פסק הדין לא התקבל בהפתעה, זה היה ברור לחלוטין. היו נסיונות רבים של קבוצות כאלה ואחרים להעביר הצעת חוק שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, היה ברור שבית המשפט לא יכול להעתר לבקשה הזאת והוא עשה את זה בצורה הטובה ביותר במקרה הנוכחי. זאת מציאות שבעצם הוא זרק את הרפורמים ואת כל הארגונים האחרים מכל המדרגות, בצדק מבחינה משפטית", אמר גפני בתגובה לפסיקת בית המשפט.

"אני מאד משבח את השר ישראל כץ בנושא הזה. הוא עמד כל הזמן על העובדה שהסמכות שלו היא גם להתחשב במסורת ישראל, זה כתוב בחוק. הוא עמד על זה במליאת הכנסת כאשר הוגשו הצעות קנטרניות כדי להפעיל תח"צ בשבת שתשנה לגמרי את החיים כאן בארץ גם לאנשים דתיים וגם לשאינם דתיים. וישראל כץ לא נתן שזה יקרה. היום ההחלטה של בית המשפט נזקפת לזכותו יחד איתנו", אמר.

ח"כ אורי מקלב אמר בתגובה לדחיית העתירה בנושא תחבורה ציבורית בשבת כי "העתירה הייתה למטרות פופליסטיות ורק להרבות מחלוקת, לא ראיתנו את הדאגה שלהם לציבור לשיפור התח"צ כושלת למרכזים רפואיים או למרכזים חיוניים לאזרחים, כך שגם בית המשפט קיבל והבין את זה, ימי הרחמים זה זמן טוב לאותם ארגונים פופוליסטים אשר עוסקים בהסתה כנגד הציבור".

שופטי בג"ץ, חנן מלצר, ניל הנדל ודוד מינץ החליטו לדחות את עתירת התנועה הרפורמית, ישראל חופשית, ח"כ תמר זנדברג ועמותת חדו"ש בדרישה להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

הנימוק לדחיית העתירה הוא היעדרה של בקשה רשמית מצד חברה המפעילה תחבורה ציבורית להפעיל קווים גם בשבת.