יעד הפיגועים. כביש אדם-חיזמה
יעד הפיגועים. כביש אדם-חיזמההלל מאיר

כאלף תושבי בנימין ובית אל חתמו עד כה על העצומה הקוראת לגורמים האחראים לפתוח את ציר אדם עטרות לתנועת יהודים כדי להקל על הפקקים הארוכים בבוקר בדרך לירושלים.

דניאל פטליס תושב בנימין ומיוזמי העצומה, אומר לערוץ 7 שלתושבים אין סבלנות לחכות כמה שנים עד שיגמרו העבודות העתידיות, "כולם מכירים את הפקקים כל בוקר מאדם לחיזמה, כל בוקר מחדש מקבלים הודעה מהמועצה על תזמון של חמישים דקות מאדם לחיזמה. אז זהו שאין באמת סיבה לסבול, היו פתרונות שנוסו בעבר בהצלחה ומשום מה לא ממשיכים בהם. אין סיבה שנחכה כמה שנים עד שיסיימו את העבודות בפסגת זאב ובאדם, בנתיים אפשר לפתוח מחדש את כביש אדם עטרות לתנועת יהודים, הכביש נסגר ב-2005 ולפני כמה שנים עשו פיילוט לפתוח אותו וזה עבד יפה".

לדבריו כל הפתרונות האחרים הם לעג לרש, "לפתוח את מחסום חיזמה בשלושה מסלולים זה לא ממש הפתרון לפקקים. אנחנו מציעים פתרון זמני אבל פתרון טוב והוא גם מקובל למיטב ידיעתנו על גורמי הביטחון, הוא לא מצריך הקצאת משאבים מיוחדים. אנחנו מציעים בנוסף שערבים עם תעודה כחולה לא ישתמשו במחסום חיזמה, הם יכולים להגיע לירושלים דרך מחסום קלנדיה".

פטליס מזהיר שהפקקים היום מהווים גם סכנה בטחונית, "לא פעם נתקלים באזור הכפר חיזמא בזריקות אבנים ובקט"בים ובפקקים האלה זה גם יכול להלוות סיכון בטחוני לרכבים ולאוטובוסים".

הוא מקווה שהעצומה תגיע לכמה שיותר גורמים, "עד כה קרוב לאלף תושבים חתמו ואנחנו מפיצים את העצומה בפריסה רחבה. כולנו צריכים פתרון שיקל על ההגעה לבירה. אנחנו גם מצפים מהמועצות בנימין ובית אל לפעול מול הצבא והגורמים הארציים כדי להקל על התושבים".