האיחוד הלאומי: "ישראל רוצה הכרעה"

התכנית המדינית של מפלגת האיחוד הלאומי תושק מחר (שלישי) באופן רשמי בוועידה המדינית שתיערך במלון ליאונרדו בירושלים, בהשתתפות ראשי המפלגה, רבנים ופעילים מרחבי הארץ.

לקראת הוועידה פרסמה המפלגה סרטון חדש תחת הכותרת ''ישראל רוצה להכריע''.

יו"ר המפלגה ושר החקלאות אורי אריאל אמר "זה או אנחנו או הם. יש תכנית לימין. יש תקווה אחת. תכנית ההכרעה הישראלית. הצטרפו אלינו, יחד נחתום את הסכסוך בהכרעה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהתראיין אתמול לערוץ 7, סיפר כי התוכנית המדינית של מפלגתו ''זו התכנית היחידה שלא מוכנה להשאיר קולקטיב ערבי עם רצון למימוש שאיפות לאומיות כאן בארץ ישראל.

״כל התכניות האחרות, של נתניהו ואחרים, מבוססות על אוטונומיה או מכבסת מילים אחרת של מדינה-מינוס וכו', כל עוד משאירים כאן קולקטיב ערבי עם שאיפות לאומיות אנחנו מבטיחים לעצמנו את המשך ניהול הסכסוך, הטרור, הדם והאלימות לעוד מאה שנים נוספות".

"הבסיס הוא ההבנה שבארץ ישראל שתי שאיפות לאומיות סותרות לא יכולות להתקיים. לא סתם הם לא מוכנים להסכים לדרישה היחידה שנתניהו מציב להם, להכיר בישראל כמדינה יהודית. כל הלגיטימציה שלהם כתנועה לאומית היא שלילת קיומה של ישראל. מדינה פלסטינית זה גוף שהוקם על ידי המופתי כתנועת נגד לתנועה הציונית. גוף שכל מהותו הוא שלילת תנועה לאומית אחרת, לא יכול לעשות שלום עם אותה תנועה לאומית", אמר ח"כ סמוטריץ'.