שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל
שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל, המשמש כסגנה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נועד בימים האחרונים עם הרב של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל.

במהלך הישיבה, הציע הרב טייכטל לשר החוץ שממשלת גרמניה תאמץ את החלטת הפרלמנט האירופאי. שר החוץ השיב בחיוב ואמר כי יתמוך בהרחבת ההגדרה של אנטישמיות, כפי שהתקבלה בפרלמנט האירופאי.

לפני מספר חודשים החליט הפרלמנט האירופאי, ברוב גדול, להרחיב את הגדרת המושג "אנטישמיות". בין היתר, כל האשמה של יהודים בהמצאה או 'הגזמה' בשואה, האשמה של יהודים ברחבי תבל כביכול שולטים בממשלות ובמדיה, הכחשת הזכות של העם היהודי להגדרה עצמית, ועוד.

כמו כן, ביטויים שיכולים גם להיות מכוונים נגד מדינת ישראל, כשזו נתפסת כקולקטיב יהודי – ייחשבו לאנטישמיות.

479 חברי פרלמנט אירופי הצביעו בעד, 101 הצביעו נגד ו-47 נמנעו. בנוסח ההחלטה שפורסם לאחר ההצבעה, הפרלמנט האירופי קרא למדינות החברות באיחוד האירופאי לאמץ וליישם את ההחלטות החדשות.

תשובתו החיובית של השר גבריאל מפתיעה, שכן לפני מספר חודשים עלה השר לכותרות בעקבות החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל עמו את הפגישה לאחר שנפגש עם נציגי "שוברים שתיקה" ו"בצלם".

הפגישה בין הרב טייכטל לשר הגרמני, נערכה בלשכתו של האחרון לקראת השנה החדשה ובה הועלו נושאים חיוניים הקשורה לחייה של הקהילה היהודית בברלין שבגרמניה.

הרב טייכטל מקיים קשרי ידידות עם שר החוץ הגרמני והשניים נפגשים מעת לעת. "השר תמיד קשוב לענייני הקהילה", אומר הרב טייכטל.