לא צפויות הפתעות. זורוף
לא צפויות הפתעות. זורוףצילום: יוסי זמיר, פלאש 90

צייד הנאצים ד"ר אפריים זורוף מנהל מכון וינזטל בישראל מעריך בראיון בערוץ 7 כי המסמכים שתקבל ישראל מארגנטינה במהלך ביקורו של נתניהו שמתעדים את הקשרים בין ארגנטינה והמשטר הנאצי לא יגלו פושעים נאצים בכירים נוספים שחיו בארגנטינה.

"ארגנטינה שימשה מקלט לפושעים נאצים, הם התייחסו אליהם כפושעים פוליטיים שמגיע להם מקלט והרבה גרמנים שחיו בארגנטינה קיבלו בזרועות פתוחות את הפושעים האלה. הנשיא חואן דומינגו פרון ששלט אז בארגנטינה האמין שקליטתם של הפושעים הנאצים שחלקם היו מדענים ורופאים תעלה את הרמה התרבותית והמדעית בארגנטינה, פרון התעלם ממעשי הזוועה שהם ביצעו".

לדבריו בישראל ידעו על הפושעים הנאצים הבכירים שחיו בארגנטינה, "אני צופה שהמסכמים יגלו כמה דברים בעלי ערך היסטורי אבל אני לא חושב שמישהו ייעצר או שנגלה פושע נאצי בגלל המסמכים גם בגלל שרובם אינם בחיים וגם כי חשפנו כבר די הרבה פושעים נאציים ולא רק אייכמן ומנגלה".

ד"ר זורוף מספר על שיתופי הפעולה עם ארגנטינה במרדף אחרי פושעים נאצים, "בניגוד למשטרו של הרודן פרון שקלט את הנאצים בזרועות פתוחות בארגנטינה יש כיום משטר דמוקרטי שמסייע לנו. במקרה לדוגמה של המרדף אחרי ד"ר אריברט הייים הרופא האוסטרי המכונה ד"ר מוות ממחנה הריכוז "מאוטהאוזן," ומי שהיה אחד המבוקשים הנאציים הבכירים ביותר שחמקו מעונש. הוא היה פושע נאצי אכזר שהיה מזריק דלק לליבותיהם של אסירים וכרת אברים בלי הרדמה. עבדנו בשיתוף פעולה הדוק עם ארגנטינה היינו משוכנעים שד"ר היים מסתתר בצ'ילי או בארגנטינה נסעתי לשם כמה פעמים בחיפוש אחריו, לאחר שנים התברר שהוא ככל הנראה מת במצריים".

לדבריו הכרזות שניתלו בבואנוס איירס ובהן מתואר נתניהו כפושע נאצי היו באמת מזוויעות, "אין ספק שמדובר כאן בעבודה של פלשתינים, יש הרבה יוצאי מדינות ערב שחיים בארגנטינה. זו עוד דרך לפגוע בביקור של ראש הממשלה ולהציג אותו כהיטלר, לא יכול להיות עלבון יותר גדול מזה. אבל חשוב להדגיש שלא מדובר כאן בצאצאי הנאצים או אנשי ימין קיצוניים אלא בפעילות של פלשתינים. אנטישמיות ימנית בארגנטינה אמנם קיימת אך היא לא מהווה איום".