יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שלושה רבנים מעולם התורה הספרדי פרסמו ביממות האחרונות מכתב הקורא לפטר את ח"כ יגאל גואטה מש"ס, לאחר שסיפר בראיון לכלי התקשורת כי השתתף בחתונת להט"ב.

הרבנים בן ציון מוצפי, אהרן ירחי ומשה צדקה, כתבו במכתבם: ''קריאת קודש ומחאה כדי להסיר כל קטרוג מהעם הקודש. הלא למשמע אוזן דאבה נפשינו ותצלנה כל אוזניים לשמוע כי מאן דהו מנבחרי ומייצגי הציבור החרדי חילל שמיים בפרהסיה...".

הרבנים כינו את גואטה ''ברנש'' וטענו כי חבר הכנסת ''קרא לכל בני המשפחה שיש חובת התייצבות בחתונת בן אחותו שהיא באיסור נורא מהחמורות בחמורות שבתורה, שהתורה הקדושה קוראת בזה תועבה היא ולא תקיא אותם. על זה יתפלץ לב כל שומע והקריאה והזעקה לכל המנהיגים שלא להקיף בחילול השם הנורא ולהעבירו ולפטרו מתפקיד ציבורי".

ח"כ גואטה מצידו טען כי הוא שומע להוראותיהם של חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס.

נזכיר כי בשבוע שעבר השמיע השר לשעבר שלמה בניזרי ביקורת חריפה על חבר הכנסת יגאל גואטה, שסיפר בפומבי כי השתתף בחתונה של שני גברים. ''הזדעזעתי, איך יהודי שמכנה את עצמו חרדי ממפלגה שמונהגת בידי מועצת חכמים, מדבר כך", תהה בניזרי במהלך תוכניתו ברדיו קול ברמה.

"במקום להסתתר בארון הוא מספר את זה לכל עם ישראל? זו התרסה כלפי שמים", הוסיף בניזרי. ''אחד מיסודות התשובה הוא הבושה מהעבירות שעשית, אבל ללכת ולהתפאר בעבירה? איבדנו את הבושה".

לדברי בניזרי המעשה של ח"כ גואטה "זה חילול השם, ונתינת לגיטימציה לאנשים שהתורה קוראת להם תועבה, משום מה זה עובר בשקט. צריך לצאת לרחובה של עיר ולמחות''.