אלדד: אף אחד לא מרביץ להםחזקי ברוך

בג''ץ בהרכב מורחב של שבעה שופטים ביטל היום (שלישי) את חוק הגיוס שאושר בכנסת הנוכחית, וקבע כי על הממשלה לנסח חוק אחר בתוך שנה.

למעשה, בית המשפט העליון קבע כי התיקונים שאושרו בכנסת הנוכחית ל''חוק הגיוס'' שהובילה מפלגת יש עתיד בכנסת הקודמת, אינם עומדים במבחן החוק.

כזכור, הכנסת הנוכחית אישרה להאריך את הפטור מגיוס לתלמידי ישיבה עד לשנת 2023. נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור טוענת כי החוק המתוקן "סובל מקשיים אינהרנטיים".

"לא ניתן יהיה להאריך את החוק לאחר שיפקע תוקפו בהמשך השנה", הבהירו השופטים. ההחלטה התקבלה ברוב דעות מלבד דעת המיעוט של השופט סולברג.

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) יערוך הערב מסיבת עיתונאים מיוחדת בתגובה להחלטת בג"ץ, יחד עם יו"ר הסיעה ח"כ עפר שלח והאלוף במילואים ח"כ אלעזר שטרן.

בסיעות החרדיות מותחים ביקורת חריפה על פסיקת בית המשפט העליון. יו''ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר כי ''בג''ץ שב ומוכיח כמה הוא מנותק ממסורת ישראל ועד כמה עמוקה שנאתו לכל דבר שקרוב ללומדי התורה ולשומרי הדת.

''בג''צ ממשיך פעם אחר פעם להתערב בהחלטות הכנסת באופן שערורייתי. הגיעו מים עד נפש והגיע העת להחזירו לגודלו הטבעי. סיעת יהדות התורה תיוועץ עם גדולי ישראל ובמקביל נפעל לחוקק חוק שיגן עלינו מפני פסיקותיו הזחוחות של בג''צ, הוסיף מוזס. ''תורת ישראל תמשיך ותתקיים ולומדיה ימשיכו לשבת וללמוד באהלה של תורה על אף ולמרות פסיקתם''.

ח"כ יוגב: להפסיק את הדיקטטורה השיפטיתחזקי ברוך