יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: דוברות

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' ח''כ יאיר לפיד כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה כי שחוק שמעניק לחרדים פטור מגיוס לצה''ל אינו חוקתי, ויבוטל בתוך שנה.

''הייתי בכנסת כשהם ביטלו את השוויון בנטל. אתם יודעים מה היה הדבר הכי בולט: זה אותם אנשים. נתניהו, איילת שקד, בנט. אותם אנשים שהעבירו אתנו את החוק, הם אלה שביטלו אותו", אמר לפיד.

''ואז התחלפה ממשלה והם הלכו והצביעו בדיוק להיפך. וכששואלים אותם למה, הם אומרים 'כי קודם לפיד הכריח אותנו ועכשיו ליצמן הכריח אותנו'. אין להם בושה? בנושא כזה? זה הילדים שלנו. זה הצבא שלנו''.

לפיד פנה לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר "זה בידיים שלך. אתה אחראי על צה"ל. אתה צריך לכנס היום מסיבת עיתונאים ולהגיד 'כולם מתגייסים. כולם משרתים בצבא. אחרת לא תהיה ממשלה'".

ח''כ לפיד מתח ביקורת על מפלגת העבודה, ''לא נשכח איך הם ברחו מאולם המליאה כשהצבענו על השוויון בנטל. לדיראון עולם ייזכר להם. ישבו עם אריה דרעי מחובקים באולם צדדי, כדי שכולם יראו שהם לא מצביעים בעד הגיוס לצה"ל".

לדברי לפיד בית המשפט העליון עשה צדק. ''לא איתנו, לא עם יש עתיד, הוא עשה צדק עם כל ילד בישראל שלקח תרמיל גדול, ונסע לבקו"ם, ועלה על האוטובוס והלך לשרת את מולדתו".

יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ עפר שלח, אמר במסיבת העיתונאים כי "מהיום שבו יזמה ממשלת נתניהו את הקומבינה המבישה נגד השוויון בנטל, אני אומר שבית המשפט לא יוכל לתת לה לעבור. המאבק הוא על הערכים המשותפים של החברה הישראלית ועל הבסיס של החברה והכלכלה שלנו, שנתניהו ושותפיו חותרים תחתיהם בלי בושה.

''החוק שאנחנו העברנו היה מעשי, מתון וצודק, ואנחנו נמשיך להיאבק כדי למנוע עוד בזבוז זמן והתחמקויות", הבהיר שלח.

האלוף במיל' ח"כ אלעזר שטרן אמר כי "ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ערכי מוסר מצפון והגינות, ניצחו כוחנות פוליטית מפלה ובלתי מתחשבת בצרכיה הקיומיים של מדינת ישראל. בית המשפט העליון בפסק דינו הערב הכיר בכשל המוסרי העצום שבו אוכלוסייה שלמה משוחררת מנשיאה בנטל קיומה של המדינה.

''נמשיך להילחם שמשא קיומה של מדינת ישראל יחולק בצורה שיווינית יותר תוך התחשבות בצרכים של האוכלוסיות השונות", הבטיח.

אריאל וסמוטריץ' נגד בג"ץ והשר כחלוןחזקי ברוך