חוטובלי עם סגן מזכיר המדינה האמריקני
חוטובלי עם סגן מזכיר המדינה האמריקניצילום: דוברות סגנית השרה

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השוהה בביקור עבודה בארה"ב, הגיבה לדיווח בערוץ 2 על פרסום רשימה שחורה של חברות הפועלות מיו"ש, ממזרח ירושלים ומרמת הגולן, על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם.

"האו"ם משחק באש", אמרה חוטובלי. ''ככל שימשיך לפעול נגד ישראל, כך יאבד את תקציבו. פעולות כאלה יכולות לפגוע באו"ם כבומרנג. ישראל פועלת יחד עם ארה"ב לגיבוש תכנית פעולה להפסקת ההטייה של האו"ם כלפי ישראל.

''מועצת זכויות האדם של האו"ם היא הזירה הצבועה ביותר בה יש להתחיל את המהפך", הוסיפה סגנית השר חוטובלי.

כזכור, ארה"ב נלחמה נגד הרשימה בחודשים האחרונים והשגרירה האמריקנית באו"ם, ניקי היילי, אף העבירה מסרים בערוצים דיפלומטיים לבכירים בארגון, כי אם תפורסם הרשימה שגובשה על ידי מועצת זכויות האדם - ארה"ב תפחית את התמיכה שהיא מעניקה למועצה עד כדי אפס - ואולי אף תעזוב באופן הפגנתי את הגוף.

באחרונה אמרה הת'ר נאוארט, דוברת מטעם מחלקת המדינה כי "ארה"ב התנגדה לפרסום הרשימה מהרגע שבו גובשה ונלחמה נגד פרסומה מספר פעמים. החלטות מסוג זה לא עוזרות לקדם את הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

דנון מספר על הרשימה השחורה של האו"םחזקי ברוך

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה לכוונה לפרסם את הרשימה כי "הצעד המביש הזה הוא ביטוי של אנטישמיות מודרנית ומזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה".

"הנציב לזכויות אדם הפך לפעיל הבכיר ביותר של תנועת ה-BDS בעולם, ושם לו למטרה לפגוע במדינת ישראל במקום לבצע את תפקידו. אני קורא לקהילה הבינלאומית ולאו"ם לעצור מיד את הצעד המסוכן הזה", הוסיף דנון.