נתניהו
נתניהוFlash 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בביקור מדיני בארגנטינה, דחה את הדיווחים ולפיהם הוא מתכוון לפזר את הכנסת וללכת לבחירות שיהיו מעין ''משאל עם'' על רקע חקירות המשטרה נגדו.

בתדרוך כתבים בבואנוס איירס אמר נתניהו ״זה הבל, אני לא מתכוון ללכת לבחירות, אני מתכוון להמשיך את הקדנציה הזו עד תומה ולהוביל את הליכוד לניצחון גדול בבחירות של 2019''.

לדברי נתניהו, תמיכה הליכוד בו היא עוצמתית. ''צריך לבוא לראות. לא רק בכנסים, תלכו איתי ברחוב ותראו את זה. לא זוכר תמיכה כזאת מ-96', זוכר שהיה תסכול מאוסלו, לא בי ולא ברעייתי, רואה עוצמה אדירה אין מילה אחרת להגיד את זה״.

מוקדם יותר הערב הגיב ראש הממשלה לדברי האלוף יאיר גולן ולפיהם המחתרת הכורדית (PKK) אינה ארגון טרור.

"ישראל מתנגדת ל-PKK ורואה בו ארגון טרור, בניגוד לטורקיה שתומכת בארגון הטרור חמאס. בעוד שישראל מתנגדת לטרור באשר הוא, היא תומכת במאמצים הלגיטימיים של העם הכורדי להשיג מדינה משלו", אמר ראש הממשלה.

גולן, ששימש כסגן הרמטכ"ל ונחשב למועמד מרכזי לתפקיד הרמטכ"ל הבא, אמר בסוף השבוע שעבר בכנס של 'מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון' כי המחתרת הכורדית אינה נחשבת מבחינתו ארגון טרור.

הוא סיפר כי לדידו צריכה לקום מדינה לכורדים. "אינני יכול כרגע לשרטט גבולות מדוייקים ואיך ניתן לבצע את המהלך ולהביא את כל בני העם הכורדי למקום אחד, אבל רעיון הקמה של מדינה כזו, אם תהיה יציבה, הוא מתקבל על הדעת".