הכניסה לבניין האו"ם
הכניסה לבניין האו"םצילום: ערוץ 7

ישראל תנסה היום (שלישי) להפעיל לחצים דיפלומטיים אחרונים, במטרה למנוע את קבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון התיירות של האו"ם, UNWTO.

כמה מידידותיה של ישראל, ובעיקר ארה"ב הפעילו לחץ כבד בימים האחרונים על הפלסטינים כדי שימשכו את בקשתם להתקבל לארגון ואף השתמשו בטענה שהרשות אינה מדינה מוכרזת, ועל כן אין לה אפשרות לזכות בחברות בארגון.

עם זאת, פקיד בכיר במשרד החוץ אמר לערוץ 7 כי "נראה שהסיכויים שההחלטה תרד מהפרק נמוכים מאוד. למרבה הצער אנו צפויים לראות הפסד ישראלי בהצבעה הזו".

ההערכות במשרד החוץ שמניעת המהלך הפלסטיני בלתי אפשרית, באות על רקע הדו"ח האחרון שפרסם ארגון התיירות של האו"ם. על פי המסמך, שפורסם לפני ימים אחדים, הרשות הפלסטינים נרשמה כמדינה הצומחת ביותר בעולם מבחינה תיירותית, ובארגון זיהו עלייה של 57.8 אחוזים במספר התיירים שביקרו בה. אגב, בישראל זיהה הארגון עלייה של 25.1 אחוזים בתיירות.

הפלסטינים עושים בשנים האחרונות מאמצים כבירים להילחם בישראל בזירת האו"ם, בין היתר באמצעות חברות בארגונים שונים - במטרה לפגוע דרכם בישראל. אחד המקרים הבולטים הוא הצטרפות הרשות לארגון התרבות של האו"ם אונסק"ו, שבו מתקבלות מדי שנה החלטות אנטי ישראליות, שמקורן בפלסטינים ובתומכיהם.