יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברי הכנסת מהשמאל הביעו תמיהה על התפטרות ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) מהכנסת, וקראו לו לחזור בו מהחלטתו.

"יגאל גואטה היה בן 8 כשאיבד בני משפחה בפיגוע טרור בקריית שמונה. בחירתו לכבד את אחותו ולהתייצב בחתונת בנה ובן זוגו היא מופת של אנושיות משפחתית", הגיב יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בדף הטוויטר שלו.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד העניק אף הוא ציוץ חמים משלו לגואטה. "גואטה ח״כ מצוין וחבר. עצוב שבישראל 2017 ח״כ נאלץ לסיים את תפקידו בגלל שהשתתף בחתונה של שני אנשים שאוהבים אחד את השני".

גם ח"כ דב חנין נזכר לפתע במעלותיו התרומיות. "התפטרות גואטה מצערת. האיש תרם לעבודת הכנסת בתחומים רבים. מזעזע לחשוב שבשנת 2017 השתתפות בשמחה של בן משפחה הומו יכולה לעורר תגובות כאלה".

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, יצאה בקריאה לגואטה לחזור בו. "אני קוראת לח"כ יגאל גואטה לחזור בו מהתפטרותו מהכנסת כי השתתף בחתונת אחיינו ההומו. ולשר אריה דרעי אני קוראת לא לקבל את ההתפטרות. זמן טוב להיזכר שכל אדם נולד בצלם".

ח"כ מרגלית (המחנה הציוני) הפנה אצבע מאשימה לרבני ש"ס: "‏דרך ארץ קדמה לתורה. משפחת גואטה צריכה לחוש גאווה גדולה. רבני ש"ס מתכחשים למאות אלפי אזרחים מסורתיים שיודעים ורוצים לשלב בין מסורת לערכי אדם ומשפחה. התנהלות זו פוגעת בישראל ובחברה הישראלית כולה".

מקרב שורות הקואליציה הייתה זו חה"כ מירב בן ארי (כולנו) המשמשת כיו"ר השדולה הגאה בכנסת שהכבירה במילים חמות. "‏ח"כ גואטה נהדר, חרוץ, מקסים וישר, נאלץ להתפטר בגלל שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו, חבל מאוד שלא קיבל גיבוי, הפסד שלנו בכנסת, הפסד של החברה כולה", צייצה בדף הטוויטר שלה.

דרעי מסרב להגיב על פרשת גואטהחזקי ברוך