עורך אתר "ברייטברט" סטיב באנון, שפוטר לא מזמן מתפקידו כיועץ בכיר לנשיא דונלד טראמפ, צפוי לשאת דברים באוניברסיטת ברקלי, מעוז השמאל הקיצוני, בסוף החודש. כך פורסם באתר של הכוכב הימני מיילו יאנופולוס.

"הדוד סטיב היה הכוח המניע מאחורי נצחונו של טראפ בבחירות והרבה מהמדיניות הראשונית שלו", כתב יאנופולוס, שהועסק בעבר ע"י באנון בברייטברט. "שום דבר לא יכול להיות טוב יותר עבור השמאלנים שמתנגדים לטראמפ באופן כה בוטה, מאשר שיעור בלוגיקה שמאחורי פעולותיו של טראמפ, ישירות מאדריכל המדיניות שלו".

מדובר באירועי "שבוע חופש הביטוי" המתוכננים להיערך בין 24 ל-27 בספטמבר, ומאורגנים ע"י קבוצת הסטודנטים "ברקלי פטריוט". הדוברים האחרים אמורים לכלול את יאנופולוס, אן קולטר ובן שפירו – שלושת כוכבי הימין המבריקים והפופולריים ביותר, השנואים מאוד על השמאל.

האוניברסיטה עצמה אמרה שאינה יכולה לאשר כי הארבעה אכן אמורים לשאת דברים, משום שעוד לא קיבלה את רשימת הדוברים הרשמית מ"ברקלי פטריוט".

ניסיון קודם של יאנופולוס לשאת דברים בברקלי נמנע כאשר אנשי שמאל התפרעו, הציתו דליקות וניתצו שמשות בקמפוס. גם קולטר נאלצה לבטל הופעה בברקלי בשל איומים באלימות, לאחר שהמשטרה והאוניברסיטה סירבו להבטיח את שלומה.

הופעה משותפת של כוכבי הימין שתכלול את באנון צפויה לעורר אלימות בקנה מידה רציני מצד ארגוני שמאל קיצוני כמו אנטיפה. נותר לראות אם האוניברסיטה תפעל למניעת ההתפרעויות.