מחכים למפגש השנתי בכותל. רעות
מחכים למפגש השנתי בכותל. רעותצילום: יח"צ רעות

אירוע מרגש התקיים אתמול בכותל המערבי כאשר קשישים מכל בתי הדיור המוגן של עמותת 'רעות' הגיעו עם מתנדבי העמותה לביקור בכותל המערבי. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אלכס יעקובי, מנכ"ל העמותה.

"מדובר באירוע שקורה כבר כמה שנים, כשלוש מאות איש ואישה השתתפו באירוע כולל שלושים נכים וחולים על כסאות גלגלים. אירוע מאוד מרגש", מסכם יעקבי.

על ההתארגנות הוא מספר כי אכן מדובר ב"התארגנות לגמרי לא פשוטה כי מחייב הרבה תיאומים, הן מול רב הכותל ולשכתו, והן מול גורמי משטרת ישראל. האירוע מחולק לשניים – אנחנו מכנסים את כולם בטיילת בארמון הנציב, שם היו שירה וריקודים עם כלייזמרים ומעט הסברים על העיר העתיקה, ולאחר מכן משטרת ירושלים מובילה את השיירה שכללה שישה אוטובוסים ושש הסעיות לנכים, שיירה ארוכה שהובלה מארמון הנציב אל תוך הכותל המערבי. כל כלי הרכב חנו בכותל באופן שגם נכה וקשיש בן תשעים יכול היה להגיע עד סמוך לכותל המערבי. בנוסף, המשטרה סגרה את כל הכניסות לכותל ואיפשרה רק לשיירה להגיע משער ציון בניגוד לתנועה היישר דרך שער האשפות אל הכותל המערבי".

"בכותל המערבי ירד אלינו הרב רבינוביץ' ובירך את האנשים. היה אירוע מרגש לראות את האנשים מתפללים בדמעות 'אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לכל חולי עמך'".

על לידתו של הרעיון מספר יעקבי: "פרשתי ממשטרת ישראל לפני כשבע שנים. בתקופת שירותי עזרתי לארגונים אחרים כמו עזר מציון לעשות זאת, וחשבתי שאם אפשר לעשות זאת לעמותה אחת נוכל לעשות זאת גם לעמותה אחרת. אגב, משטרת ירושלים מעודדת אותנו לעשות את האירוע וכשהודינו להם הם הודו לנו על שאנחנו מביאים את האנשים הללו".

בסוגיית התיאומים לקראת האירוע נשאל יעקבי אם ככל שחולפות השנים הופך התיאום לקל יותר או למורכב יותר בשל מספר המשתתפים, והוא קובע כי "ככל שאנחנו מתקדמים מדי שנה התיאומים הופכים ליותר שגרתיים. אתמול האירוע עבר ללא תקלה".

ומה באשר לחשש הביטחוני? האם הוא אינו מטריד את המארגנים או את הקשישים? מסתבר שלא. "חשש תמיד קיים, אבל אחרי שאנחנו אומרים 'אשרי אדם מפחד תמיד' אנחנו חייבים להמשיך בשגרה, והנוכחות שלנו ושל תיירים כשגרה מחזקים את ירושלים. לכן חשוב להביא אנשים בירושלים. סיכונים קיימים בכל מקום".

לדבריו גם הקשישים עצמם אינם מוטרדים מהסוגיה הביטחונית ולא פעם כשהם פוגשים אותו במהלך השנה הם שואלים מתי יהיה הביקור הבא בירושלים.

בדבריו מספר יעקבי מעט על הרקע וההיסטוריה של עמותת 'רעות': "עמותת 'רעות' הוקמה לפני שמונים שנה. הכול החל בחלוקת אוכל על חוף ימה של תל אביב והעמותה הלכה והתפתחה. כיום יש כאלף עובדים בתשעה מרכזי פעילות, מרכז רפואי שיקומי ביד אליהו, מרכז קהילתי למעוטי יכולת, שלושה בתי דיור מוגן ופעילות רבה. גם שלושה מועדונים לקשישים בכל הבתים הללו פעילות ענפה, ומכל המקומות הללו חברו לאירוע שהתקיים אתמול".

בארמון הנציב
בארמון הנציבצילום: יח"צ רעות