נשיא המדינה עם אלי אוחנה ואיציק קורנפיין היום
נשיא המדינה עם אלי אוחנה ואיציק קורנפיין היוםצילום: מנהלת הליגות בכדורגל וההתאחדות לכדורגל

10 ימים בלבד החזיק אלי כהן בתפקידו כיועץ מקצועי בבית"ר ירושלים. הערב (רביעי) התפטר כהן בצעד מפתיע, לאחר שהחליט לקחת אחריות על ראיון שפורסם בבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

בראיון אמר כהן כי לא יצרף שחקן ערבי לבית"ר ירושלים, שכן לדעתו זה יפגע בקבוצה. האמירה השנויה במחלוקת עוררה הדים רבים, כשרבים מבין שותפיהם של המועדון הירושלמי דרשו התנצלות פומבית ופיטוריו של היועץ המקצועי הטרי.

בין היתר מי שלחץ על פיטורים אלו היו נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש העיר ניר ברקת, כשמאז היכנסו של אלי אוחנה לתפקיד מחזיק זכויות הניהול, עוסקים ועוזרים אלה רבות בשינוי התדמית של בית"ר ובניסיון לגייס משקיעים ותורמים לקבוצה.

רק לאחרונה קיבלה בית"ר מנשיא המדינה את "אות פורצת דרך" על מאבקה בגזענות.

כהן עצמו ניסה להבהיר כי ההתבטאות התייחסה למה שעבר עת אימן את בית"ר בקדנציה האחרונה שלו, תחת ארקדי גאידמק, כשזה הנחית צמד שחקנים צ'צ'נים ומוסלמים במה שגרם לסערה בקבוצה ובקרב קהל האוהדים. סערה שרק לאחרונה החלה להירגע והאוהדים חזרו בהמוניהם למגרשים.

מי שברכו על ההחלטה להיפרד מכהן אלו 'המטה למאבק בגזענות' מבית מדרשה של הקרן החדשה לישראל. לדבריהם, "ההחלטה של אלי אוחנה מבורכת וממנה משתמע כי בית"ר ירושלים בדרך הנכונה להילחם בגזענות. הבעלים טביב והמנהל אוחנה לא מתפשרים ולא מרפים וזה חשוב מאוד. אנו מקווים שאכן בבית"ר יוכלו להשתלט על המצב וכן יצרפו שחקנים ערבים".

עוד אמרו במטה למאבק בגזענות, כי "אין ספק כי כדורגל הינו משחק שנועד בין היתר לטפח שותפות הן ספורטיבית והן במישורים האחרים. אנחנו בדעה כי שילובו של שחקן ערבי בבית"ר יתרום להצלחת הקבוצה וישנה דעות בקרב הקהל וזה צעד מתבקש".