חברי המשלחת בשומרון
חברי המשלחת בשומרוןצילום: רועי חדי

סבב פגישות בשומרון הוביל לאחרונה להקמת שדולה למען יהודה ושומרון בפרלמנט המקסיקני.

בפגישות השתתפו יו"ר מפלגת PES המקסיקנית, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר המפלגה ד"ר הוגו אריק פלורס ונשיא פרלמנט למען ישראל וסגן נשיא לשכת המסחר מקסיקו ישראל יוסי אלדר.

מדובר בשדולה שתפעל בין השאר לחיזוק קשרי המסחר בין מקסיקו לאיזורי התעשייה ביו"ש זאת כתשובה לתנועת החרם והדה לגיטימציה שנעשית למדינת ישראל ותפעל להשפעה על הצבעת מקסיקו באום בעד מדינת ישראל ולא כפי שהצביעה עד עתה.

מפלגת PES הכריזה על הקמת השדולה השבוע בבניין המפלגה במקסיקו סיטי.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר הבוקר, "זוהי בשורה נוספת להתיישבות וחלק מהפעילות חובקת העולם של המועצה האזורית שומרון למלחמה בדה לגיטימציה ובתנועת ה-BDS. אי אפשר לזלזל בחשיבותה של אמריקה הלטינית שמצטרפת היום לעמים הנאורים הנלחמים באנטישמיות ובדה לגיטימציה שנעשית בעולם לישראל בכלל וליו"ש בפרט. אנחנו מצפים להידוק היחסים ומודים לדר הוגו אריק פלורס למפלגתו ולמליוני התומכים בה וכן ליוסי אלדר על החיבוק הגדול הזה ועל העמידה על האמת ההיסטורית שהיא זכותו של עם ישראל על ארצו".

בעקבות המהלך של מפלגת PES ישנה רוח גבית ממדינות אמריקה הלטינית וכ 120 חברי פרלמנט ממדינות אמריקה הלטינית חתמו על שיתוף פעולה עם ארגון "פרלמנט למען ישראל" שהקמת שדולות למען יו"ש הוא חלק מפעילותה.

ד"ר פלורס ציין, "נפגשתי עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן והתרשמתי מאוד. מי שהאמת ההיסטורית היא נר לרגליו, מי שהתנ"ך הוא הספר שהוא מאמין בו, לא יכול להתעלם מהאמת ההיסטורית שיש בקשר בין עם ישראל ליהודה ושומרון".

עוד הוא הוסיף, "לאחר שהייתי במרפסת של המדינה יחד עם מר דגן וראיתי בעיני את המרחק בין תל אביב לשומרון ואת המותניים הצרות של ישראל הבנתי באופן המוחשי ביותר עד כמה הדרישה של העמים מישראל לוותר על השומרון היא למעשה דרישת התאבדות ממדינת ישראל דבר שלא רלוונטי ואין מדינה חפצת חיים שהייתה מקבלת את הדרישה הזו".

יוסי אלדר נשיא ארגון פרלמנט למען ישראל וסגן נשיא לשכת המסחר מקסיקו ישראל, אמר, "ארגון פרלמנט למען ישראל הוקם על מנת לחבר את המדינות הלטיניות וההיספאניות למדינת ישראל ולהתיישבות ביו"ש. לצערי בשנים האחרונות אמריקה הלטינית הפכה לחצר האחורית של ההסברה הישראלית. לא ניתן להתעלם ממאות מליונים המתגוררים באיזורים אלו ובפעולות הסברה פשוטות יכולים להפוך ללשון המאזניים שתטה את הכף למען ישראל ויו"ש בשיח הבינלאומי. הפעילות של המועצה האזורית שומרון קריטית בהקשר הזה".

יש לציין כי מקסיקו היא מדינה קתולית הנחשבת פרו פלסטינית על כן ההישג משמעותי ביותר עבור ההסברה של מדינת ישראל.