בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מסביר בפוסט שפרסם הבוקר (חמישי) בדף הפייסבוק שלו, מדוע לדעתו לא יכול ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) להמשיך בתפקידו בכנסת, אם לא יתנצל על השתתפותו ב"חתונת" אחיינו עם בן זוג.

"אז ככה חברים, גואטה הוא קודם כל חבר. איש עם לב ענק וטבעיות בריאה של חיים. היחיד מבין חברי הכנסת שמתקשר אלי (ואני מניח שלא רק אלי) לפני כל חג ומקפיד לברך בברכת חג שמח (בטלפון ולא באמצעות הודעת ווצאפ שגרתית!).

גואטה מייצג ללא כל ספק חלק נכבד ויקר מעם ישראל וזה יהיה עצוב מאוד אם המרכיב הזה בפסיפס החברתי שלנו לא יהיה חלק מהנוף של הכנסת הזו. זה יהיה לי עצוב ברמה האישית וברמה הלאומית.

ברור לי שהוא לא התכוון לעשות שום דבר רע. הוא עשה מעשה שהוא ראה בו משהו אנושי ומשפחתי. לדעתי הוא טעה. הוא לא איש פרטי ובמעמדו יש להשתתפות שלו באירוע כזה, ועוד יותר מכך בהצהרה שלו על כך, משמעות סמלית שכמי שמייצג את התורה ומכהן במפלגה דתית אין לה מקום.

ובכל זאת, לא חשבתי שהוא צריך להתפטר. כי אני לא חושב שעל כל טעות שנעשתה בתום לב צריך ללכת רחוק כל כך. אנחנו בני אדם ובני אדם טועים לפעמים. צריך ללמוד מהטעות ולהשתדל לא לחזור עליה ואז אפשר להמשיך קדימה.

אבל אחרי שביממה האחרונה גואטה הפך לסמל זה כבר לא גואטה הפרטי וגם לא גואטה חבר הכנסת, זה סמל של לגיטימציה לדבר שאסור לתת לו לגיטימציה.

אלה שתומכים בו ומחמיאים לו עכשיו כל כך, ומספרים לנו שהוא עשה מעשה אצילי וש"דרך ארץ קדמה לתורה", לא באמת מתעניינים בגואטה. לא דרך ארץ מעניינת אותם, ובוודאי לא התורה שבאה על גביה. הם משתמשים בו בציניות במלחמת בני האור שהם מנהלים נגד בני החושך, מבקשים להעניק על גבו הכרה ולגיטימציה ל"חתונה" שאינה ולא יכולה להיקרא כך. הם מנסים להוקיע את כל מי שמבקש לשמר ולקדש את התא המשפחתי ומסרב להיכנע לאופנות חולפות. והם בעיקר חותרים לכיבוש יעד נוסף - ניצחון בקרב הציבור הדתי והחרדי. ולזה אסור לתת לקרות.

מרגע שזה שם פשוט אין מנוס. גואטה חייב להתנצל או להתפטר. הכי טוב יהיה אם הוא יתנצל ויבהיר בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים שאין מקום למתן לגיטימציה בשום צורה שהיא לנישואין שאינם בין איש לאישתו. זה חייב להיות בצורה כזו שתבדל ותשחרר אותו מחיבוק הדוב של אוהביו התלויים בדבר. זה יהיה הכי טוב כי אז נרוויח גם את גואטה וגם את ערכי המשפחה.

אם הוא לא יעשה את זה הוא יהיה חייב להתפטר. זה יהיה עצוב לי ברמה האישית וברמה הלאומית אבל החלופה היא כניעה לרוח שאסור להיכנע לה ושדר של לגיטימציה לדבר הפסול הזה ועוד במחנה שלמי אמוני ישראל."