בן חמו ולפיד בערד
בן חמו ולפיד בערדצילום: דוברות

ראש עיריית ערד ניסן בן חמו פתח בהליך הידברות מול חסידי גור בערד, באמצעות ועדת גישור שתורכב מנציגי התושבים ונציגי החסידות.

"רבים מאתנו היו עדים לאירוע שהתחולל במוצאי השבת האחרונה, בו נחצו קווים אדומים של בריונות ואלימות. אמש התקיים כנס תושבים מרשים שאירגנה קבוצת המאבק בו נכחו למעלה מ-1,000 תושבים שמוטרדים מפגיעה בצביון החילוני של העיר", כתב ראש העיר בפייסבוק.

בן חמו מספר כי קיבל פניות רבות להקים ערוץ הידברות מול חסידות גור. "משטרת ישראל הבינה לאור האירועים את הצורך בהתערבות משמעותית יותר מבחינתם. במהלך כנס התושבים קיבלתי פנייה מבכירים מאוד במשטרת ישראל לשקול הקפאת צעדי מחאת תושבים כדי למנוע הסלמה במצב, ולקבל את פניית נציגי גור לפתוח ערוץ תקשורת ישיר מולם.

"בסיומו של כנס התושבים זימנתי את מובילי התנועה לשמירה על צביון העיר לשיחה משותפת בלשכתי. הצגתי בפניהם את הפנייה המשטרתית והבהרתי שרגע לפני שפעולות המחאה יוצאות לדרך אנו נדרשים כולנו למחשבה מעמיקה. לשמחתי, נציגי התנועה גילו אחריות ונענו לפניית המשטרה. כעת, כשברורה העוצמה של הציבור החילוני במאבק על צביון העיר יתנהל ערוץ התקשורת מול חסידות גור בכבוד הדדי".

בדבריו ביקש בן חמו מתושבי העיר החילונים להקפיא את פעולות המחאה. "לכן, אני מבקש מכל אחד ואחת להימנע מפעולות מחאה עצמאיות שעלולות להחריף את המצב. אני קורא לכם לתת תמיכה לצוות המאבק בכדי שיוכלו לנהל את המאבק בנחישות ובתבונה".

מוקדם יותר ביקר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד בערד והתייחס לאירועים האלימים שאירעו בעיר. "באנו לכאן לערד כדי לתת גיבוי מלא לראש העיר, ניסן בן חמו, לתושבים שלו, שסובלים מאלימות , מהטרדות בלתי פוסקות של קבוצה קיצונית קטנה של חסידי גור שנתמכת בידי השר ליצמן. לא יכול להיות ששר בממשלה יופיע בהפגנה בלתי חוקית אלימה כדי לתמוך במפגינים במקום לתמוך בתושבים".