נתניהו עם נשיא מקסיקו
נתניהו עם נשיא מקסיקוצילום: אבי אוחיון, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (שישי) עם נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו.

בפגישה דנו השניים בשדרוג הסכם הסחר החופשי בין המדינות, הרחבת הסחר וכן נחתמו הסכם תעופה, מזכר הבנות לפיתוח במגוון תחומים והסכם בתחום החלל.

ראש הממשלה אמר לנשיא המקסיקני, "תודה לך ידידי הנשיא פניה נייטו, על ידידותך האישית, על ידידותה של מקסיקו. זהו ציון דרך. מה שאמרת תמיד מדהים אותי מחדש, העובדה שזהו הביקור הראשון, מאז הקמתה של מדינת ישראל, של ראש ממשלה באמריקה הלטינית".

"זהו הביקור הראשון שלי במקסיקו. הייתי אומר שזאת טעות בלתי נסלחת, אבל אנו מבקשים מחילה. אנו כאן ואנו מתקנים טעות היסטורית כיוון שמקסיקו היא מדינה אדירה, זוהי אחת הכלכלות האדירות בעולם, זוהי אומה נפלאה, עם נפלא, תרבות נפלאה. אנו רוצים להיות קרובים אף יותר למקסיקו, וזה מה שהפגישה הזאת מסמלת" הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה אמר עוד, "אנו רוצים לברך אתכם לרגל יום עצמאותכם וגם לשלוח את תנחומינו לאלה שקיפחו את חייהם ברעידת האדמה הטרגית. כפי שאמרתי, אנו מוכנים להושיט כל סיוע שיידרש לווחאקה וצי'אפס, וכל מה שתמצאו לנכון. אנו מוכנים ואנו ניצבים לצדכם".

הוא ציין את הידוק הקשרים בין המדינות וסיפר, "לפני 65 שנים כוננו יחסים דיפלומטיים, אבל היחסים האלה תופסים כעת תאוצה. ישנה אהדה גדולה בין שני עמינו. שנינו גאים מאוד במסורות שלנו. יש בינינו זיקה תרבותית ודתית גדולה וזה למעשה מה שעומד בבסיס פגישתנו, בבסיס ההסכמים בינינו והשותפות בינינו. אנו גאים בעברנו, אך אנו נחושים לממש את הבטחת העתיד. וחשוב להבין שהעתיד מתקדם לעברנו במהירות עצומה. המדינות שיהנו מפירות העתיד הן המדינות שיחדשו. העתיד שייך לאלה שמחדשים. ישראל ידועה כאומת החדשנות. אנו מאמינים שבאמצעות השותפות בינינו נוכל לממש את פירות החדשנות עבור העם המקסיקני".