התלמידות בבית הרב
התלמידות בבית הרבצילום: גדעון בשן

130 תלמידות ממוסדות רשת החינוך 'נעם-צביה' בחרו השבוע מרצונן לעזוב את שגרת הלימודים באולפנות למשך שלושה ימים ולהגיע למדרשת 'מעלות הראי"ה' בבית הרב קוק בירושלים.

במדרשה השייכת לרשת 'צביה', נערכו ימי לימוד מרוכזים על משנתם הרוחנית ותורתם של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ''ל ובנו הרב צבי יהודה קוק זצ''ל, הקשורות לחודש אלול וימי התשובה.

התלמידות נפגשו עם עשרות תלמידי חכמים ורבניות שהעבירו בפניהן שיחות, שיעורים והרצאות. התלמידות נהנו מסיורים ותפילה בקבר רחל, בכותל המערבי ובהר הזיתים, שם פקדו את קבריהם של גדולי ישראל.

אילה אנגלנדר מאולפנת 'צביה' ברבבה סיפרה "ספגתי המון במשך שלושה ימים, כך שאני מרגישה מוכנה כעת לימים הנוראים. המפגש עם שמיניסטיות מכל הארץ שבאו מבחירה ללמוד תורה יצרו משהו מיוחד עם המון שמחה ובחירה בלימוד התורה.

''זו הייתה הפעם הראשונה שלי ב'בית הרב' ולשבת על הספסלים המקוריים של הישיבה וללמוד על משנתו, לשמוע סיפורים אישיים מתלמידיו במקום, היו מעוררים השראה. פשוט הרגשתי שיש כאן ענן של קדושה".

הרב גדעון בשן, רכז התוכנית ברשת נעם צביה, סיפר כי "זו השנה השנייה שהתוכנית נוחלת הצלחה כבירה. האירוח בבית הרב, בניהולו של הרב אברהם טייץ התבצע ברוחב לב".

ראש הרשת, הרב שמחה ויסמן, אמר לתלמידות "מכאן אתן זוכות להתעלות ולרומם את חייכן מתוך התורה הגדולה של רבותינו מורי הדור הראי"ה והרצי"ה. אתן מעולות הראי"ה. אתן זוכות ללמוד כאן, בישיבה הישנה של הרב, מתוך בחירתכן לצאת מהשגרה ולהקדיש שלשה ימים כדי ללמוד תורה שמעצימה בכן כוחות נפש ורוח".