אלכס טיוס. נפצע הערב בניצחון קבוצתו
אלכס טיוס. נפצע הערב בניצחון קבוצתוצילום: אתר מכבי ת"א

משחקי ההכנה לקראת פתיחת עונץ 2017/18 של קבוצות ליגת העל בכדורסל, המשיכו גם הערב (מוצאי שבת), כשבמוקד: הפועל ירושלים פתחה את משחקי ההכנה של במסע המשחקים לספרד, ומכבי ת"א פגשה את מכבי חיפה לשיחזור חצי גמר הפיינל-פור בעונה שעברה.

האלופה הישראלית שפגשה במשחק ההכנה הראשון שלה עם סגל מלא את אסטודיאנטס הספרדית, הושפלה כשהובסה בידיה בתוצאה 76:106. הירושלמים, להם מחכה משחק אימון נוסף מול יריבה קשה עוד יותר - באסקוניה הספרדית מחר בשעה 12:00 בצהריים שעון ישראל, נראו רע מאוד ולא מתואמים כשמעל כולם היה זה יותם הלפרין ששיחק לא פחות מ-20 דקות אך לא קלע ולו נקודה אחת בלבד.

מי שקלע לא מעט נקודות הוא הסנטר החדש שהגיע מספרד, אלן אומיץ' שסיים עם 19 נקודות ו-6 ריבאונדים, בר טימור קלע 12, קרטיס ג'רלס וג'רום דייסון תרמו 9 כל אחד, ליאור אליהו קלע 8, הרכש המסקרן אוסטין דיי קלע רק 5, ריצ'רד האוול שהציג משחק מעולה במדי הנבחרת הוסיף 6 נקודות ו-5 ריבאונדים, יוגב אוחיון קלע 5 ורם אליאספור הוסיף 3.

ממול היה זה שחקנה של מכבי ת"א בשנים האחרונות, סילבן לנדסברג שפגש יריבה מוכרת ונהנה מולה עם 22 נקודות.

שתי קבוצותיו הישראלית של לנדסברג, מכבי חיפה ומכבי ת"א, נפגשו במסגרת חצי גמר טורניר אלון בכפר תבור למשחק שהיווה שיחזור חצי גמר הפיינל-פור בעונה שעברה, בו חיפה ניצחה והדיחה את הצהובים מת"א.

הפעם הניצחון הלך עם התל אביבים שהביסו בתוצאה 63:86, במשחק בו נפצעו שניים משחקניהם הבכירים - דשון תומאס ואלכס טיוס שמצטרפים אל נוריס קול שנפצע בכתפו וייעדר שלושה שבועות. מכת הפציעות במכבי ת"א שוב תשפיע על העונה שבפתח?

למרות יתרון של חיפה בסיום הרבע הראשון בתוצאה 9:22, התל אביבים הפכו במהרה בדרך להפסקת המחצית כשהם מובילים 30:44. סל של דשון תומאס ברבע השלישי קבע ריצת 14:48 לזכות הצהובים מת"א, והרבע האחרון היה כבר לפרוטוקול בלבד.

קלעו למכבי תל אביב: ג'ייק כהן 15, מייקל רול 13, פייר ג'קסון 11, דיאנדרה קיין 10, דשון תומאס 9, יובל זוסמן וג'ונה בולדן 8 כל אחד, כרם משעור 7, אלכס טיוס 3, ג'ון דיברתולומיאו 2.

למכבי חיפה: לוק מרטינז 10, ברנדון באומן ו-וויל גרייבס 9 כל אחד, ווילי וורקמן 8, רועי הובר, עוז בלייזר ודניאל קופרברג 7 כל אחד, אנג'ל רודריגז 4, פרדריוק בורדיון 2.

מי שסיימה את הערב עם תואר ראשון לעונה, זו הפועל ת"א שנהנתה סוף סוף משלושה זרים. התל אביבים ניצחו את מכבי אשדוד בטורניר ההכנה באילת בתוצאה 79:85 וזכו באליפות הטורניר.

קלעו להפועל תל אביב: אייל שולמן 19, רפי מנקו 14, טיוויון מקי 12, מאט האוורד 11, תומר גינת ורביב לימונד 9 כל אחד, אדריאן בנקס 4, ג'ף אלן 3, צוף בן משה ושחר עמיר 2 כל אחד.

לאשדוד: טראוויס וורץ' 19, דיוויד לאורי וקמרון לונג 16 כל אחד, הנרי סק 12, נמרוד לוי 12, אדם אריאל 6.

באותו הטורניר, הקבוצה המארחת, הפועל אילת ניצחה בקרב על המקום השלישי את העולה החדשה עירוני נס ציונה בתום דרמה גדולה, בתוצאה 77:79.

נס ציונה כבר הובילה בנקודה עם סיום המשחק, אך אז שלשה ענקית של ג'ורדן לויד מחצי מגרש על הבאזר לסיום המשחק קבע ניצחון דרמטי למארחים.

קלעו להפועל אילת: ג'ורדן לויד 26, דמטריוס טרידוול 21, ניב ברקוביץ' 8, עמית שמחון, עמית עבו, אלאנדו טאקר ואייזיק רוזפלט 6 כל אחד.

לנס ציונה: גארי בראון 19, אלישי כדיר 13, ג'רון ג'ונסון ואלעד הופמן 11 כל אחד, נאור שרון וטל דן 6 כל אחד, טאליב זאנה 4, גיל אמיתי 3, רביב פיטשון 2.