טראמפ ומקמאסטר
טראמפ ומקמאסטרצילום: רויטרס

שגרירות ישראל בוושינגטון יצאה להגנתו של היועץ לביטחון לאומי בממשל דונלד טראמפ, הגנרל הרברט מקמאסטר, לאחר דיווחים על תקרית קשה בינו לבין נציגי ישראל.

דובר השגרירות בוושינגטון, איתי בר-דב, אמר ל"הארץ" בסוף השבוע כי ההאשמות נגד מקמאסטר שגויות, "ישראל מעריכה את מאמציו של הגנרל מקמאסטר לחזק את יחסי ישראל-ארצות הברית".

גם דובר המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) בבית הלבן, מייקל אנטון, אמר ל"הארץ" כי הכתבות הללו "שגויות לחלוטין" וכי מקמאסטר "מעולם לא צעק על אף בכיר ישראלי". דובר השגרירות בוושינגטון "העביר מסר דומה ואמר כי הדברים לא התרחשו מעולם", על פי "הארץ".

ההכחשות באו בתגובה לדיווח באתר PJMedia, לפיו משלחת ישראלית פגשה לפני כשלושה שבועות כמה מאנשי המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב בבית הלבן, בכדי לדון באיום על ישראל מצד חיזבאללה.

על פי הדיווח, מקמאסטר הביא לפגישה את יועץ המל"ל הבכיר ללוחמה בטרור, מוסטפה ג'ווד עלי. עלי תואר ע"י מקור בכיר בממשל כמי שמתנגד להגדרת חיזבאללה כארגון טרור.

אתר PJMedia מסר מפי מספר מקורות, כולל מקורות בממשל האמריקני ובממשלת ישראל, שהמשלחת הישראלית דרשה כי עלי יעזוב את החדר. לדברי המקורות, הדרישה נועדה להעביר מסר לנשיא טראמפ, לפיו מקמאסטר חותר תחתיו בכל הקשור למדיניות במזרח התיכון.

על פי המקורות, מקמאסטר דחה את חששות ישראל כי "האזור הבטוח" המוקם כעת בסוריה ישמש את חיזבאללה, והוא אף נשמע צועק על הישראלים.

מקמאסטר סילק באחרונה מהמל"ל מספר בעלי תפקידים שנחשבו פרו-ישראליים, ואנטי-איראניים.