ראיון חג עם עו"ד יורם שפטל

עורך הדין הבכיר יורם שפטל מסכם בראיון לערוץ 7 את שנת תשע''ז, שבמרכזה - פרשת החייל אלאור אזריה, התמורות בבית המשפט העליון ומאבקי המחנה הלאומי והשמאל הקיצוני.

"זו היתה שנה טובה לעם ישראל, אין שום מקום לומר עכשיו 'תכלה שנה וקללותיה. תחל שנה וברכותיה', זה בסדר גמור אבל השנה האחרונה לא היתה שנת קללות אלא שנה טובה לעם ישראל", אומר שפטל בפתח הראיון.

שפטל מסביר כי אירעו גם דברים טובים פחות בשנה החולפת אך אין חברה מושלמת וגם לא תהיה, "זה לא אומר שהכל היה טוב, ראה פרשת אלאור אזריה למשל שהיא אחת השערוריות המשפטיות הגדולות ביותר בתולדות המדינה".יצאו שלושה אנשי שמאל וציוני לאומי אחד, ושקד הצליחה במקומם להכניס שלושה ציוניים לאומיים ואיש שמאל אחד בלבד

עו"ד שפטל שייצג את אזריה בערעור מספר לראשונה על הצעד הבא בתיק, הפעם לא צעד משפטי, "אני ממש לקראת סיום הכנתו של מסמך בן כ-40 עמודים שהוא ערעור המופנה כלפי עם ישראל, ומסביר את עיוות הדין המחריד שנעשה לאלאור לכל אורך הדרך. כל מי שיקרא את המסמך הזה יתפלץ, ויקראו אותו מאות אלפים אם לא מיליונים.

''הגעתי למסקנה שאין שום טעם להגיש בקשת רשות ערעור לבית המפשט העליון, כי חרף כל מה שכתוב במסמך - כל מה שמוכיח במסמך את חפותו הגמורה של אלאור, את עיוות הדין הקשה שנעשה לו על ידי כל מי שנגע מטעם הממסד בפרשה שלו, לא היה סיכוי של אחוז אחד שבית המשפט העליון ייתן רשות ערעור, וזה הדבר הכי חמור והכי נורא".

עו"ד ואיש התקשורת שפטל הידוע גם כבעל לשון חריפה וביקורתית נגד אנשי שמאל, מספר על מה הוא מכה על חטא לפני ראש השנה. "...שלא תקפתי מספיק את השמאל, עדיין נכשלתי באותו חטא, אפילו שהשנה הייתה לי במשך חודשים מידי שבוע פינה שהוקדשה לניתוח הפשעים המחרידים של מרצ ושל מפ"ם - השומר הצעיר, נגד העם היושב בציון בפרט ונגד העם היהודי כולו ככלל".

"לא תקפתי אותם מספיק, ככל שתקפתי אותם אין זה מספיק ואין זה מתקרב בכלל לרמות שצריך לתקוף לא רק את מרצ, את מפלגת העבודה ואת לפיד המתחזה כנכלולן פוליטי נמוך לזה שהוא מרכז כביכול, בה בשעה שהוא נטוע בשתי רגליו בשמאל".

שפטל לא חוסך את לשונו גם מנשיאת בית המשפט העליון החדשה אסתר חיות, "יש לי חשד שדבריו של רחבעם תקפים כלפיה, כלומר שכשם שרחבעם אמר שכשם ששלמה היכה אתכם בשוטים כך אני אייסר אתכם בעקרבים, אני חושב שזה מה שהולך להיות עם הנשיאה החדשה שהיא צעירה יותר, מלאת מרצ יותר, חכמה לא פחות מהנשיאה היוצאת, והיא תעשה ככל יכולתה להעצים את ולהאדיר את הדיקטטורה של בג"ץ.פרשת אלאור אזריה היא אחת השערוריות המשפטיות הגדולות ביותר בתולדות המדינה

''אני חושב שהבעיה, וטוב שכך, של כל דיקטטורה ושל כל של דיקטטור, זה שהם אף פעם לא מעריכים מתי הם חצו את הגבול, ובג"ץ השבוע, ולדעתי גם קודם לכן, חצה את הגבול וכאשר דיקטטור חוצה את הגבול של היכולת להכתיב לכולם את רצונו זהו ראשית הסוף".

שפטל מצביע על איש השנה שלו ובוחר את שרת המשפטים איילת שקד, "בית הספר שהיא עשתה למרים נאור שיכולה להיות לפחות אמא שלה, ונאור איננה אישה לא חכמה ובכל זאת איילת שקד עשתה בית ספר לנאור בסבב המינויים האחרון. יצאו שלושה אנשי שמאל וציוני לאומי אחד והיא הצליחה במקומם להכניס שלושה ציוניים לאומיים ואיש שמאל אחד בלבד. עוד שני סבבים כאלה ואין דיקטטורה של בג"ץ".

"מערכת היחסים בין בית המשפט העליון הדיקטטורי לכנסת הדמוקרטית היא בנפשנו ממש, ולכן בנושא הזה שאיילת שקד הצליחה להנחיל מפלה כזאת לממסד המשפטי, היא ראויה ככל הנראה לתואר אשת השנה".

שפטל מוסר את איחוליו לעם ישראל, "מאחל שנעבור במהלך השנה את חצי מיליון היהודים ביהודה ושומרון. שנתחיל בנייה משמעותית, סוף סוף אחרי עשרים שנה כמעט, בחברון - בלב העיר חברון - שנתחיל לבנות בתים ליהודים, לאפשר ליהודים להיכנס לבתים שהם קנו במיטב כספם, ולהכפיל ולשלש את היישוב היהודי בחברון".