גדעון סער
גדעון סערצילום: פלאש 90

השר לשעבר גדעון סער שחזר לפני מספר חודשים לפעילות פוליטית בליכוד, מתייחס בראיון לערוץ 7 לנושאים הבוערים שעל סדר היום.

"אני חבר ליכוד, נשארתי בליכוד כל התקופה פשוט נשארתי כחבר מרכז התנועה ובוודאי שכאשר יגיעו הבחירות אני גם אציג את מועמדותי", אומר סער על עתידו במפלגת השלטון.

הוא מסרב לומר לאיזה תפקיד הוא מכוון בממשלה הבאה, ''כל השאלות הפוליטיות הן בעיני פחות חשובות. אני מסתכל על דרך, היא הדבר המשמעותי, אנחנו נקבל מחברי התנועה בבוא העת את הכוח לבצע תפקידים שונים. אין טעם כרגע להיכנס לכל מיני סיטואציות היפותטיות".

כשנשאל סער האם יתמודד נגד נתניהו, השיב כי "התנועה קיבלת החלטה על מועמד הליכוד לבחירות הבאות, אז לעסוק בדברים תיאורטיים, בשביל מה?".

בתקופה האחרונה, במיוחד מאז הכרזתו על חזרה לחיים הפוליטיים, מרבה סער לסייר בשטח ופעמים רבות גם ביישובים ביהודה ושומרון. בראיון הוא מדגיש כי ישראל צריכה לבנות הרבה יותר: "אני חושב שהנסיבות המדיניות השתנו, יש לנו מרחב תמרון ניכר יותר, אני חושב שצריך לבנות יותר גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים, יש לכך חשיבות מאוד גדולה ואני מקווה שכמו בבית אל גם במקומות אחרים אנחנו נראה את הדברים בהקדם.

''אני יוצא מנקודת הנחה שגם ראש הממשלה וגם כל שרי הממשלה הנוכחית מעוניינים באותו עניין", אומר סער ומציין כי אין להמתין להסכמה אמריקאית כי כל מפעל ההתיישבות לא נבנה בהסכמה בינלאומית או אמריקאית.

סער סמוך ובטוח שהממשל הנוכחי בארה"ב לא ינהג כפי שנהג הנשיא הקודם אובמה כשהסיר את הווטו האמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם.

השר לשעבר סער מתייחס גם לחקירות נתניהו ומבקש לחזק אותו, "שעות לא קלות עוברות על ראש הממשלה ואני מבקש בשעות האלה לחזק אותו ולהביע תקווה שייצא מן המיצר ושבשנה המתקרבת יהיו לו בשורות טובות".

לסיכום מעביר גדעון סער איחולים לקראת השנה החדשה, "רוצה לאחל לכל אחד באופן אישי שנה טובה, שנה של הגשמת חלומות ולכל עם ישראל שנה של שגשוג, שנה של הצלחות, שנה של ביטחון ושל בשורות טובות''.