המכס יבוטל? מוצץ
המכס יבוטל? מוצץIstock

רשות המיסים מפרסמת היום (ראשון) קול קורא לציבור לקבלת הערות בנוגע למתווה התכנית לביטול המכס על יבוא מוצרים נבחרים לתינוקות ועל יבוא של עדשות ומסגרות למשקפיים.

מדובר בחלק נוסף של תכנית "נטו משפחה" של משרד האוצר, שנועדה להפחית את יוקר המחייה ולהגדיל את ההכנסה הפנויה של האזרחים, בפרט של ההורים לתינוקות,

בכוונת שר האוצר לבטל בהוראת שעה עד 31.12.2018 את שיעורי המכס ביבוא מוצרים נבחרים לתינוקות וביבוא עדשות ומסגרות למשקפים.

בין מוצרי התינוקות: מוצצים, בקבוקים, מנשאים, כסאות אוכל, הליכונים ונדנדות. שיעור המכס על מוצרים אלו עומד כיום על 12%, למעט על מנשאים ששיעור המכס עליהם עומד על 6%. סך הפסד הכנסות המדינה ממהלך כולל זה נאמד בכ-44 מיליון שקלים.

לדברי כחלון, "הנטל הכלכלי על משפחות עם ילדים הוא עצום. במסגרת תכנית "נטו משפחה" הפחתנו את מחירי הצהרונים, הפחתנו מכסים והוספנו נק' זיכוי להורים עובדים. היום אנחנו מרחיבים את תכנית הפחתת המכסים גם למוצרי תינוקות ומשקפיים, דבר שיקל אף יותר על המשפחות. נמשיך להיאבק ביוקר המחייה עבור האזרחים בכל דרך אפשרית."

בהתאם לקול הקורא, כל מי שיש לו עניין בביטול שיעורי המכס הללו, מוזמן להעביר את הערותיו בכתב עד ליום חמישי בשבוע הבא. לאחר בחינת הערות הציבור, תעביר הרשות לשר האוצר, משה כחלון את המלצות גורמי המקצוע.