המפגש באלקנה
המפגש באלקנהצילום: מועצת יש"ע

חברי פורום ערי הפיתוח בראשות ראש עיריית דימונה בני ביטון, יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס, ערכו היום (ראשון) סיור ומפגש עבודה במועצה מקומית אלקנה.

השניים יצאו לסיור רכוב ברכבי שטח בנהיגה עצמית בשטחים הפתוחים סביב אלקנה ומערב השומרון, צפו לעבר גדר ההפרדה והשטחים העתידיים אליהם מתוכננת אלקנה להתפתח, ביקרו בבית הספר היסודי בישוב ושם שמעו על שיטת הלימוד המיוחדת.

במפגש העבודה שנערך בלשכתו של ראש המועצה המקומית אלקנה אסף מינצר, נכחו גם ראש המועצה המקומית מטולה דוד אזולאי, יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית בנימין אבי רואה, ראש עיריית אריאל אלי שבירו וראשי המועצות מאיו"ש.

המשתתפים דנו בשיתופי הפעולה החשובים בין יהודה ושומרון לשלטון המקומי וערי הפיתוח בארץ, והחשיבות בתיאום מאבקים משותפים למען תושבי הרשויות. במפגש עלה נושא איחוד הרשויות שעומד על הפרק וכן החיבור בין רשויות יש"ע לנגב והגליל. המשתתפים החליטו להמשיך בשיתוף הפעולה בטיפול בנושאי אלו.

אבי רואה אמר כי "ישנם ניסיונות של גורמים שליליים וארגוני שמאל במדינת ישראל לייצר פירוד בין הפריפריה ליש"ע. הביקור הזה מתחבר לעוד פעילות ומפגשים בהם אנחנו רואים את השלטון המקומי ופורום ראשי ערי הפיתוח שרואים אחריות על כל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדלים. אנחנו רוצים להודות לראשי הרשויות על הפיתוח והצמיחה שהם עושים בגליל ובנגב, ועל שיתופי הפעולה".

בני ביטון, יו"ר פורום ראשי ערי הפיתוח, אמר "רוצים לסכסך בינינו לבין יהודה ושומרון. הדבר הראשון שעשיתי בפורום זה לאחד בין ערי הפיתוח ליהודה ושומרון. זה חשוב לנו אידיאולוגית ומעשית, כולנו יחד ואני גאה להיות באלקנה, בחברון, כמו בכל ערי הפיתוח. יש לנו אתגר חשוב שעומד מולנו וזה הניסיונות לעשות איחוד רשויות, אנחנו נתנגד לזה ונפעל שזה לא יהיה, לפחות לא בשנה הקרובה. כשאנחנו מאוחדים יש לנו ניצחונות" .

חיים ביבס יו"ר המרכז לשלטון מקומי אמר "כדי לצמצם את הפערים בין יישובי יו"ש והפריפריה לבין יישובי המרכז, יש להשקיע בהון האנושי במוסדות החינוך, ברשויות עצמן וביצירת מרכזי תעסוקה. אנו מתכוונים לפעול למען צמצום השתתפות הרשות בתקציבי רווחה וחינוך, ונגד איחוד רשויות. איחוד יישובים לא עוסק בפתרון אמיתי לבעיותיהן, ואינו עומד במבחן המציאות.

''במקום לצמצם את ההשקעה הממשלתית ביישובים אלו יש לתפור להם חליפה ייעודית לאתגרים המאפיינים אותם. הדרך לשפר את המצב ברשויות היא בהשקעה ייעודית ולא בכפיית איחודי רשויות שמבחינה היסטורית מעולם לא הצליחה. אנו נעמוד לצד הישוב אלקנה כצוק איתן במאבק זה", הבטיח ביבס.