עצרת במגרון: "סליחה"

מאות יהודים הגיעו הערב (א') לעצרת לציון חמש שנים להרס היישוב מגרון בבנימין.

הטקס נערך תחת הכותרת "זוכרים ובונים – במגרון", במעמד השר להגנת הסביבה ירושלים ומורשת זאב אלקין, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) מיקי זוהר (הליכוד), ויו"ר מועצת בנימין אבי רואה.

האירוע החל בחתימת השר והח"כים על "אמנת מגרון" הקוראת למימוש התחייבות בניית הקבע של מגרון. לאחר מכן נערך מופע בהפקת תושבי מגרון, ובסיומו נאמו השר אלקין, חברי הכנסת ויו"ר המועצה האזורית בנימין.

"אין שום סיבה שבעולם שבישיבה הקרובה מגרון לא תאושר", אמר אלקין. ''אני כשר וכחבר הקבינט מחויב לזה. גם אחר-כך יש כמה סוגיות שצריך לפתור. אני מקווה שנהפוך את הכישלון שלנו בעמונה ובמגרון ונצפה בתחרות בין שני הישובים איזה יוקם מהר יותר ובעזרת ה' כבר בשנה הקרובה שני הישובים יקומו".

עוד אמר אלקין באירוע, "אני כנציג ממשלת ישראל, מבקש סליחה מתושבי מגרון גם על זה שלא הצלחנו לשמור על הישוב וגם על כך שעוד לא הקמנו את מגרון החדשה ואני מקווה שבשנה הקרובה נתקן ונבנה את הישוב. ממשלת ישראל מבקשת סליחה''.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר, "חמש שנים של הבטחה שלטונית שלא מקויימת זו מציאות בלתי נסבלת. היינו צריכים לעורר את הדרישה הזו כבר לפני שנים וטוב שאנחנו עושים את זה לפחות עכשיו. צריך לומר בצורה ברורה: נגמרו התירוצים".

עוד אמר סמוטריץ', "אם התכנית של אתר הקבע במגרון לא תאושר בכינוס מועצת התכנון הקרובה נביא בכל הכח את החוק שכבר הנחנו על שולחן הכנסת שקובע שהבטחות צריך לקיים. אני קורא לראש הממשלה לקיים את הבטחתו ולא להעמיד אותנו במבחן".

ח"כ מיקי זוהר אמר, "פה על הר הזה עשו מעשה גדול חלק מעם ישראל ויישבו את הארץ. אנחנו באזלת ידנו בקשנו מהם לפנות את המקום. ביקשנו מהם לפנות המקום בגלל החלטה לא נכונה. גם של בית המשפט וגם של המערכת המשפטית בכלל פה במדינה ישראל".

זוהר הדגיש כי "זו ארצנו. אנחנו צריכים ליישב ותפקידנו ליישב אותה. ראש הממשלה אמר בצורה מפורשת שנושא מגרון ייפתר באופן מהיר. ועל-כן, הגיעה עת והגיעה השעה, כבר בחודש הקרוב, מופקדת תב"ע. צריך לאשר אותה, לקדם ולאפשר לתושבי מגרון לחזור לביתם או לדיור קרקע סמוך לאיפה שהם אמורים להתקיים כבתחילה".

לבסוף פנה זוהר לראש הממשלה ולשר הביטחון, ''הגיעה העת לפתור את העניין, הגיעה העת ליישב את הארץ, כי אין לנו ארץ אחרת''.

נציין כי בימים הקרובים תתכנס ישיבת מועצת התכנון העליונה, בה יוכרע האם ינתן אישור לבניית הקבע של מגרון. אנשי מגרון אינם מסתפקים בהחלטת מת"ע ודורשים כי תתקבל החלטת ממשלה על מנת להתחיל עבודות בשטח.

דובי מושקוביץ, יו"ר מזכירות מגרון, אמר כי "חמש שנים לאחר פינוי כואב ומיותר זה בהחלט מספיק זמן כדי לעבור מהבטחות למעשים ומהריסה לבניין. אנחנו בטוחים שכל אוהדי ההתיישבות יצטרפו אלינו בימים גורליים אלו וילחצו יחד אתנו על ממשלת ישראל ועל ראש הממשלה לאשר את בניין מגרון. לא אולי, לא השנה ולא עוד מעט אלא עכשיו. כל מה שצריך זו החלטה אמיצה ופשוטה של ממשלת ישראל''.