מרימים כוסית לחיים
מרימים כוסית לחייםצילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ערכו בבית הנשיא היום (שני) קבלת פנים חגיגית והרימו כוסית לכבוד השנה החדשה עם הסגל הדיפלומטי המוצב בישראל.

באירוע נשאו דברים הנשיא וזקן הסגל הדיפלומטי שגריר הרפובליקה הדומיניקנית אלכסנדר דה לה רוזה גרביטו.

עוד השתתפו באירוע ראשי נציגויות, קונסולי כבוד של מדינות שאין להן שגרירויות בארץ ונציגי משרד החוץ.

"במעמד מיוחד זה חשוב כי כולנו נזכור כי סדר עולמי אמיתי לא יכול לשרוד בלי מדינות לאום חזקות", הדגיש הנשיא. "ההיסטוריה לימדה אותנו, שוב ושוב, שאין דרך טובה יותר למדינה להתפתח, להגן על עצמה או לשתף פעולה עם מדינות אחרות מאשר כמדינת לאום ריבונית. כפי שאמרתי למזכיר האו"ם, מר גוטיירס לפני מספר שבועות - שיתוף פעולה בינלאומי ופטריוטיות לאומית, לא סותרים אחד את האחר. אף לא אחד מבין זאת טוב יותר מאיתנו הישראלים. מדינת ישראל, בה הלאום היהודי מממש את זכותו להגדרה עצמית, נוסדה עם הכרה בינלאומית רחבה באו"ם".

"עם הגיענו ל-70 שנות עצמאות, ישראל נשארת מחויבת באופן משמעותי לשיתוף פעולה בינלאומי", ציין הנשיא, "מעבר לכך, אף בהיותה מדינה צעירה וארץ קטנה, ישראל הוכיחה את עצמה כיצואנית חשובה בחקלאות, בחינוך, בביטחון ובחדשנות. כשאנו לומדים אחד מהאחר, כשאנו עובדים יחד, אנו יכולים לבנות עתיד טוב יותר לילדנו ולנכדינו." הנשיא ציין כי ישראל מייחלת לחזק את קשריה הדיפלומטים והמסחריים עם מדינות העולם, ואמר: "בשנה האחרונה עבדנו קשה כדי לחזק את הקשרים שלנו עם כל חמש היבשות בעולם, אסיה, אפריקה, דרום אמריקה וצפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה. אנו באמת מאמינים שקשרים בינלאומיים חזקים, שיתופי פעולה טובים והסכמי סחר חופשי בינלאומיים יעודדו שגשוג ברחבי העולם".

בסיום דבריו התייחס הנשיא לסכנה בקריסת מדינות הלאום, לה אנו עדים היום בכל הסובב את אזורנו ואמר: "משום שרעיון מדינת הלאום הוא כה חשוב לשיתוף פעולה בינלאומי, חובתנו לפעול יחד על מנת לעצור את ההתקפות על הלגיטימיות שלה. מעשים והצהרות שאנו שומעים נגד ישראל המכחישים את זכויותינו ומאיימים על קיומנו, אינם מקובלים. הם לא מקדמים הבנה או שיתוף פעולה בין מדינות. העובדה שאיראן ממשיכה לצבור עוד ועוד לגיטימיות בעוד שההנהגה האיראנית ממשיכה לקרוא להרס ישראל, מקוממת. זה לא מקדם ערכים אנושיים, ערכים שהם בלב עמינו, מדינותינו וידידותינו."

זקן הסגל הדיפלומטי, שגריר הרפובליקה הדומיניקנית אלכסנדר דה לה רוזה, הודה לנשיא ולרעייתו ואמר: "שנה זו היא שנת ה-70 להקמת מדינת ישראל. מה שהשגתם נגד כל הסיכויים הוא לא פחות מנס".

השגריר ציין, "ישראל היא מעצמה כלכלית ומדעית עולמית. אציין כדוגמה אחת - כמה מדינות הסובלות מבצורת הצליחו לנהל את בעיית המים, אחת מהמכות הקשות בעולם? מיותר לומר, ישראל אינה 'עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב'. היא שואפת להיות אור לגויים. רבות מהמדינות המיוצגות כאן יכולות להעיד על שיתוף הפעולה בכל התחומים שציינתי בדבריי, ממחקרים מדעיים להייטק ולמשאבי מים. שיתוף פעולה בינלאומי הוא מטרה בעלת חשיבות על וישראל היא שחקן ראשי במגרש".

בהתייחסות לאתגרים שהעולם מתמודד איתם היום, אמר השגריר: "אנטישמיות מראה את ראשה המכוער שוב. הטרור מכה בכל מקום. אי סובלנות קיצונית, אלימות, סכסוכים חברתיים, הם כמגיפה בעולמנו ומשפיעים על כולם. כתמיד, ישראל מוצאת עצמה בחזית." השגריר הביע תקוותו כי השנה החדשה תחדש את מאמצי השלום בין ישראל והפלסטינים.