צוותי הרמב"ם היומי
צוותי הרמב"ם היומיצילום: עצמי

לקראת פתיחת מחזור לימוד חדש, "ברמב"ם היומי" מתגברים את החמ"ל המיוחד שמרכז את אלפי הפניות המתקבלות אצל נציגי הארגון.

במוקד מתקבלות שיחות רבות מילדים ומבוגרים, גברים ונשים המעוניינים להצטרף למחזור הלימוד החדש המתחיל מיד לאחר ראש השנה. בנוסף, הנשים מבקשות לעשות מנוי למגזין 'לנשמה' מבית הרמב"ם היומי.

מנהל המוקד דני פרויד מספר, "הזמן רץ והנה אנו מוצאים את עצמינו שוב בהמולה הגדולה סביב המחזור החדש. קמפיין מוצלח בצירוף אירועים מושקעים יוצרים לנו את 'הכאב ראש' הזה שמשמח את כולנו בבחינת "החש בראשו יעסוק בתורה". המוקד זמין לכל פניה ושמח על המשוב מהשטח. אנו מזמינים את הציבור לטעום טעמה של תורה בתוכנית ייחודית, קלה ללמידה עם מעטפת תומכת מסביב״.

תכנית לימוד “הרמב”ם היומי” נועדה לאפשר לכלל הציבור להקיף וללמוד את כל התורה כולה. הרמב”ם ביצירתו, הוא היחיד שהקיף את כלל הנושאים ההלכתיים שנמצאים בתורה שבעל פה. מסלול הלימוד ברמב”ם היומי מצמיד לימוד של פרק אחד ליום ונמתח על פני שנתיים ועשרה חודשים (סה”כ 1,000 פרקים ב-14 ספרים).

עם התקדמות מחזור הלימוד, מקבלים מנויי “הרמב”ם היומי” לביתם את ספרי הלימוד במהדורה מיוחדת ומבוארת בידי הרב עדין אבן-ישראל שטיינזלץ. במהדורה זו, הרב שטיינזלץ, כדרכו, מפשט בתמציתיות מילים קשות ומונחים הלכתיים סבוכים עליהם מתבסס הרמב”ם.

בנוסף, יש התייחסות מפורטת לדברי הרמב”ם שנפסקו להלכה ולדעות החולקות עליו והכול בשפה קולחת שהופכת את הלימוד לחווייתי ושווה לכל נפש. מהדורה זו מודפסת גם בפורמט קטן עבור אלפי תלמידי ישיבות שהצטרפו ללימוד הרמב”ם היומי. לבד מהספר, ניתן גם לקבל דיסק שמע המכיל שיעורים יומיים ברמב”ם שנמסרו על ידי הרב חיים סבתו.

בנוסף, ארגון “הרמב”ם היומי” הקים ומפעיל מיזמים נוספים, ביניהם: מגזין לנשמה – מגזין נשים ללימוד תרי”ג המצוות לפי סדר הרמב”ם. במגזין מופיעים מאמרים של רבנים, רבניות, אנשי חינוך, אנשי תקשורת ודמויות ציבוריות נוספות. רמב”ם יומי בחמ”ד – מיזם ארצי של לימוד הרמב”ם היומי בתוך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים.

בפרויקט זה, השיק הארגון סדרת ספרים ייחודית לתלמיד שמאפשרת ומעודדת לימוד יומי בין כותלי בית הספר. מסע מצוה – חוברת לימוד יומית המופקת אחת לחודשיים עבור תלמידות החמ”ד הלומדות את תרי”ג המצוות על סדר הרמב”ם. בנוסף לדברי הרמב”ם, מופיעים בחוברת מאמרים על חינוך, אמונה, הלכה ועוד.

האירוע הענק של סיום לימוד הרמב"ם יתקיים ב-ו' תשרי במתחם ארנה בירושלים