הרב עו"ד ד"ר חיים שיין
הרב עו"ד ד"ר חיים שייןצילום: פרטי

סרט מומלץ:

הסרט הזר המומלץ הוא 'פורסט גאמפ', סרט שהפך לאגדת עם. טום הנקס משחק אדם מוגבל שצריך להחליט אם החיים נועדו למטרה מסוימת ושכל אחד צריך לזהות את הייעוד ולנסות להגשים אותו, או שהחיים הם מקבץ של אירועים מקריים לחלוטין. מסקנתו של פורסט גאמפ המוגבל היא: גם וגם.

שלושה שירים עבריים אהובים:

"שיר הרעות", מייצג את ימי התום של החברה הישראלית. ימים שבהם צעירים היו מוכנים למסור את הנפש על המדינה גם כשבתי הקפה ברחוב דיזנגוף היו מלאים במשתמטים. "הנני בידך" של אברהם פריד, מילות השיר מבטאות את האמונה שלנו בבורא עולם, כפרטים וכבני אומה גדולה שלמרות כל הניסיונות להכחידה שורדת ומחדשת את קוממיותה. "עומד בשער" של עמיר בניון. בשיר הזה יש תחושה שאנו חיים בפתחם של ימים גדולים. עמיר הוא זמר ויוצר מוכשר להפליא ובעיקר איננו מפחד כלל, אומר את אשר על ליבו ואינו ירא מהקומיסרים המוכרים של התרבות הישראלית.

מה מצחיק אותך?

הייאוש של השמאל מהיכולת להחליף את השלטון בישראל באמצעות בחירות דמוקרטיות.

לאן תפנה תקציב של מיליון דולר בתחום תרבות?

לכל פעילות תרבותית, כולל שירה, ספרות, תיאטרון, קולנוע ומחול, שיש בה כדי לבנות גשרים בתוך החברה הישראלית, לחזק את המורשת היהודית ולצקת תכנים מקוריים ויצירתיים במשמעות החיינו בארץ הזאת.

הבילוי המועדף עליך:

אני קורא ספרים אובססיבי. יש לי ספרייה עם אלפי ספרים מכל הסוגים. בילוי נוסף שמרתק אותי לאחרונה הוא לימוד גמרא עם הנכד הגדול ועריכת חידונים עם הנכדים הקטנים.

פילוסוף יהודי שמהווה בשבילך מודל:

הרב יוסף דב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל. גאון תלמודי ובקי במכמני הפילוסופיה שהצליח ליצור חיבורים מרתקים בין ההלכה, מחשבת ישראל ופילוסופיה כללית. זכיתי לשמוע שיעורים שלו בעת שלמדתי בארצות הברית. דמות מופת שמעטים מסוגה אפשר למצוא היום.

משפטן מוערך:

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק. שופט מוכשר ואידיאולוג מרתק להפליא, שהצליח באמצעות פסקי הדין שלו לבצע הפיכה מתוך הממסד, תוך שהוא משנה את דמותה ונתיבה של החברה הישראלית. אינני מסכים לדרכו, ואחד הספרים שלי מנסה להוכיח את הנזק שהאקטיביזם השיפוטי שלו גרם לחברה ולמדינה.