נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נאם הערב (שלישי) בעצרת הכללית של האו"ם שנפתחה בניו יורק. בהמשך הערב ינאם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

זהו נאומו הראשון של טראמפ בפני העצרת הכללית של האו"ם מאז שנבחר לנשיאות.

"הטרור התפשט לכל פינה בעולם", אמר הנשיא האמריקני, ''יותר מ-70 שנה, בתקופות של שלום ומלחמה, עמדו בפני האסיפה הזאת. כמוהם אני הולך להתייחס לאיומים החמורים ביותר שעומדים בפנינו, אבל גם הפונטציאל העצום''.

טראמפ התייחס לצפון קוריאה ואמר כי ''הימים אלה מביאים חדשות שמאיימות על הכול. לא רק תומכים בטרור, אלא גם מאיימים על אומות ואנשים. כוחות מחפשים להרוס את המערכת שמנעה קונפליקטים. הצבא שלנו יהיה בקרוב החזק ביותר שהיה אי פעם. נוציא 700 מיליארד דולר על הגנה וצבא".

לדבריו, "מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און אחראי למותם ברעב של רבים מאזרחיו. אנחנו יודעים שהשלטון הזה אחראי לחטיפות''.

טראמפ העביר מסר ברור לקים ואמר כי ''תוכנית הגרעין של פיונגיאנג מאיימת על כל העולם, ארצות הברית תשמיד לחלוטין את קוריאה הצפונית אם לא תהייה לנו ברירה".

נשיא ארצות הברית התייחס להסכם שחתם אובמה עם איראן. "המשטר האיראני הפך מדינה עשירה בהיסטוריה ותרבות למדינה מופלית כלכלית. הקורבנות שסבלו הכי הרבה ממנהיגי איראן הם האנשים שלה. במקום להשתמש בכסף כדי לשפר את חיי האזרחים, הכסף הולך לחיזבאללה ולארגוני טרור שתוקפים אנשים חפים מפשע בישראל.

"עסקת הגרעין עם איראן הייתה אחת הגרועות והחד-צדדיות שארה"ב נכנסה אליהן לעולם. העסקה הזאת היא בושה לארה"ב. ואני לא חושב ששמעתם את הסוף לגבי זה, תאמינו לי. העולם מבין שהאנשים הטובים באיראן רוצים שינוי", אמר הנשיא טראמפ.

פמליית הנשיא טראמפ ליד בניין האו"םאלירן אהרון