גלנט וראשי המועצות
גלנט וראשי המועצותצילום: ששון תירם

ראשי מועצת יש''ע נפגשו היום (שלישי) עם שר השיכון והבינוי יואב גלנט (כולנו), להרמת כוסית לקראת השנה החדשה.

"בשנתיים וחצי האחרונות אנו נפגשים לקראת השנה החדשה. זה נותן לנו את האפשרות לשמוע על הדברים החשובים שקורים במרחב יהודה ושומרון", אמר גלנט.

לבקשת השר גלנט, עדכנו ראשי מועצת יש''ע וראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן את השר במצב הנוכחי באזור והודו לו על הזמינות שלו ושל צוות המשרד לתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן.

השר גלנט אמר "אני מודה לכם מאוד על הדברים שנאמרו ומעריך את החברות והשותפות בבניין ויישוב הארץ. משרד הבינוי והשיכון פועל לקידום בנייה בכל רחבי הארץ, בתל אביב ובירושלים, בגליל ובנגב, ביהודה ובשומרון.

''ההתיישבות הינה נשמת אפה של הציונות - נגב, גליל ויו״ש. נהיה בכל מקום בו ניתן לבנות ולתת פתרונות למצוקת הדיור, תוך שמירה על רצף התיישבות ישראלי בירושלים רבתי; גוש עציון בדרום עד עטרות בצפון וממעלה אדומים במזרח עד גבעת זאב במערב. תנופת הבנייה תימשך בכל חלקי הארץ''.

בנוגע לשכונת נתיב האבות בגוש עציון אמר גלנט, ״אני מקווה שנצליח למצוא את הפתרון הנכון לשכונת 'דרך האבות'. אחת האפשרויות הקיימות היא אימוץ הצעת החוק שהצעתי טרם פינוי עמונה, ואשר לא זכתה להסכמה מצד גורמים משפטיים. נמשיך לחזק את ההתיישבות היהודית בכל חלקי הארץ״.

יו"ר מועצת יש''ע אבי רואה אמר לגלנט "יש לנו הרבה הערכה והוקרה על העשייה הרבה של השר ושל צוות המשרד. אנו רואים את משרד השיכון, ואת נושא הבנייה בכלל, כנושא אסטרטגי ובמדרגה ראשונה בחשיבותו בהתיישבות ואנו שמחים על שיתופי הפעולה ואנו מקווים שבע''ה השנה הקרובה תהיה יותר טובה מקודמתה בנייה".

בסיום דבריו הודה השר גלנט ליו''ר מועצת יש''ע אבי רואה שסיים את תפקידו ואף העניק לו שי. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לאבי על החברות ועל הפעולות הרבות שנעשו במהלך שנעשו במשך השנים", אמר.