קמפוס אוניברסיטת ברקלי
קמפוס אוניברסיטת ברקליiStock

מרבית האירועים שתוכננו להיערך השבוע ע"י אנשי ימין בקמפוס אוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה תחת הכותרת "שבוע חופש הביטוי" בוטלו ברגע האחרון.

הגוף הסטודנטיאלי הימני שפרש את חסותו על האירועים, "ברקלי פטריוט", נסוג מהם אתמול (שבת) והמארגנים הודיעו כי ייאלצו להסתפק בצעדת מחאה שתיערך היום.

לדברי ארגון הסטודנטים הימני, האוניברסיטה הערימה קשיים ביורוקרטיים מכוונים על האירוע, לא הגיבה למיילים, קבעה "דדליינים" שאי אפשר היה לעמוד בהם, אפשרה לגופי שמאל קיצוניים להסית נגד המארגנים בפני כיתות לימוד, והתעלמה גם מפגיעות פיזיות בסטודנטים ימניים.

בנוסף, איימה האוניברסיטה בנקיטת צעדים משפטיים בתחום הפלילי נגד המארגנים, בשל כתובות מסוימות שנכתבו בגיר בחוצות הקמפוס, ובגין תוכנם של פליירים שהופצו לקראת האירוע. לדברי ארגון הסטודנטים, האוניברסיטה טענה כי מדובר ב"שיח שנאה".

הארגון הגיש תלונה למשרד המשפטים של ארה"ב נגד האוניברסיטה, בטענה שהיא הפרה את זכויותיו החוקתיות לחופש הביטוי ולשוויון בפני החוק.

האוניברסיטה: הופתענו

דובר האוניברסיטה, דן מוגילוף, טעון במסיבת עיתונאים כי האוניברסיטה קיבלה תשלום עבור שימוש באחד מאולמי ההרצאות שלה וכי החזירה אותו למארגנים לאחר שאלה הודיעו על ביטול האירוע. לדבריו, אין לאוניברסיטה מושג מדוע הוחלט על הביטול, והיא הופתעה לשמוע עליו.

ארגון הסטודנטים, מצידו, מאיים כעת לתבוע את האוניברסיטה על הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתנהלות האוניברסיטה.

על מה שקורה מאחורי הקלעים באוניברסיטת ברקלי ניתן היה ללמוד מהאופן שבו קומוניסטית מהזרם המאואיסטי, סנסרה טיילור, השתלטה על מסיבת העתונאים של מוגילוף. מוגילוף – ומפקדת משטרת הקמפוס, שישבה לצידו – לא ניסו אפילו להסות את טיילור, וודאי שלא להרחיק אותה או להביא למעצרה. בשלב מסויים הם פשוט ברחו מהחדר.

מלבד הקומוניזם, טיילור מזוהה עם פמיניזם רדיקלי. היא פעילה בארגון "Stop Patriarchy" ("לעצור את הפטריארכיה") וארגנה פעילויות למען החופש לערוך הפלות. תיעוד מסיבת העיתונאים ממחיש עד כמה נתונים הקמפוסים בארה"ב בידיהם של קומוניסטים ושאר ניאו-מרקסיסטים – ובראשם הפמיניסטיות הרדיקליות, שהציבור אינו מצליח לזהותן בדרך כלל כתנועת שמאל.

טיילור האשימה את טראמפ בכך שהוא מאמץ את הטקטיקות של היטלר, והביעה זעם על כך שהוא איים בהשמדה על צפון קוריאה.

בסרטון הראשון נראית הקומוניסטית, שאינה לבושה בצניעות, משתלטת על מסיבת העתונאים. בסרטון השני היא אומרת שטראמפ גרוע מהיטלר.

הכותב הוא יו"ר תנועת המשפחה