ח"כ ביטן בועידת המשפט
ח"כ ביטן בועידת המשפטצילום: עופר עמרם

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התעמת הבוקר (ראשון) עם לאה גולדין, אימו של הדר גולדין הי"ד, במהלך ראיון לרדיו 103 FM.

ביטן נשאל על מחאה הנכים ואמר, "לא יהיה שכר מינימום לנכים כרגע אך אנחנו נעשה שינוי דרמטי בקצבאות ובשילוב הנכים בשוק העבודה. אני טוען שאם יש תקציב יש לתת אותו לקשישים ולא רק לנכים, אם יש תוספת אני מעדיף להעביר לקשישים שזקוקים באותה מידה לכסף".

לאה גולדין, מגישת התכנית, השיבה לו, "אני חושבת שמדובר בספין נוסף של הממשלה. מה הקשר לקשישים? לקשישים יש את תקציבים אחרים שהם לא מקבלים. אנחנו יודעים שקצבאות הנכים תלויות בהרבה גורמים שכל אוסף הפרמטרים גורם לשכר להיות בלתי אפשרי. אתה טוען שאין תקציב, האם החוק שקובע שכר מינימום לכל תושב במדינת ישראל אינו כולל את נכי ישראל?".

ביטן מצידו השיב לה, "את מטעה בדברייך. התקשורת מסייעת למאבק הזה למרות שמתקיים שינוי משמעותי בנושא. לא ניתנה תוספת לנכים משנת 2002 עד היום. עכשיו מבצעים שינוי ותופסת של כמעט 100%. שכר המינימום מיועד לאנשים עובדים, הבעיה המרכזית של הנכים היא שכיום אם נכה עובד הגמלה שלו מופחתת. כל הרעיון הוא שלא תופחת הגמלה לנכים שעובדים".

גולדין אמרה לו, "הקשישים לא רלוונטיים לדיון ודבריך מטעים את הציבור. יש בדבריך ניסיון לשסות קבוצה מוחלשת אחת נגד קבוצה מוחלשת אחרת. אולי עדיף להוריד כסף מתקציב הצוללות. זו הטכניקה של הממשלה, לסבך את הדברים בכדי שהנכים לא יוכלו לקבל את מה שהם רוצים, זה חבל מאד. הם לא רק סובלים מבעיה פיזית אלא מההתעללות שלך".

ביטן ענה לה, "אני היחיד שעובד עבור הנכים ואת צריכה להתבייש במה שאת אומרת. את מסיתה נגדי אנשים שאני עובד עבורם כבר שנים". גולדין השיבה לו "אל תכניס לי מילות הסתה לפה, תתבייש לך, תשמור זאת למפגנים של הליכוד. הובא לידי נתון שכחלון תכנן להעביר כספים אך הייתה בעיה של קרדיט ולכן הוחלט למנות עוד ועדה".

לשכת דוד ביטן הגיבה לכתבה, "צריך להביא את העובדות בשלמותם. ח"כ ביטן הועלה לשידור מבלי לדעת מי המראיינים ולא ידע שלאה גולדין היא המראיינת. שנית, ביטן ימשיך לפעול למען הנכים בישראל".