הוזמן ללשכת פוטין. הרב בערל לאזאר
הוזמן ללשכת פוטין. הרב בערל לאזארצילום: Sergei Karpukhin, רויטרס

שעות ספורות לפני כניסת ראש השנה, הוזמן רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בפגישה בה השתתף גם נשיא איגוד הקהילות ברוסיה אלכסנדר ברדה, התעניין הנשיא פוטין בהישגי הקהילה היהודית ברוסיה בשנה החולפת, הבטיח את עזרתו בנוגע למספר בקשות עבור הקהילות השונות בכל רחבי רוסיה ושמע מהרב הראשי על הקהילות החדשות שנפתחו, התלמידים הרבים שהתווספו השנה למוסדות החינוך ועל מבנים חדשים שנחנכו במהלך השנה שחלפה במוסקבה ובמספר ערים ברוסיה.

כמיטב המסורת מזה עשור שנים, שיגר פוטין אגרת ברכה ללשכת הרב לאזאר, ברכה שאף התפרסמה בעיתונות הרוסית הרשמית.

באגרת מאחל הנשיא את מיטב האיחולים ליהודי המדינה וכותב: "שפע ברכות ליהודי רוסיה לרגל ראש השנה. חגיגת ראש השנה עפ"י הלוח העברי היא אירוע חשוב ביותר בחיי הקהילה היהודית, מתן כבוד רב למסורת הרוחנית ולתרבות של העם היהודי. משמח הוא שאתם משתפים גם את הדור הצעיר למסורת עתיקת ימים זו. בימי החג מסכמים היהודים את כברת הדרך שערכו, מתווים תוכניות לעתיד לבוא וגם חשים אחריות מיוחדת לרווחתם של אלה הזקוקים לעזרה ולעידוד".

"אני מאמין שהארגונים היהודיים ברוסיה ימשיכו להשתתף גם בעתיד בקידום יזמות חשובות בחינוך, בהשכלה, בצדקה ובגמילות חסדים, יזמות שהציבור זקוק להן כל כך, – ובו בזמן הם יוסיפו לתרום להשריית הסובלנות והיחסים הטובים בין בני דתות שונות. אני מאחל לכם שנה טובה ומתוקה, שנה של שלום והצלחה".

ב'איגוד הקהילות היהודיות רוסיה' מציינים כי הם סיימו מבעוד מועד את ההכנות הרבות לקראת תשרי במשלוחי תשמישי קדושה למאות הקהילות הפזורות בכל רוסיה, בעלי תפילות ובעלי תקיעות, וסיוע לשלוחי חב"ד וקהילות היהודיות הרבים הפזורים בכל ערי רוסיה.