רוני הררי (משמאל). ארכיון
רוני הררי (משמאל). ארכיוןצילום: Gideon Markowicz/Flash90

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, הרשיע את שי לריח (37) ומשה בן דביר (40) בתקיפה בנסיבות מחמירות של רוני הררי ומאבטחו באירוע התקיפה בגינה ציבורית ברמת גן בחודש פברואר.

ליאור עבאדה (30) הורשע באיומים בגין אותו אירוע. השלושה הורשעו במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמם.

בית המשפט גזר על לריח 11 חודשי מאסר בפועל, על בן דביר 8 חודשי מאסר בפועל ועל עבאדה 5 חודשי מאסר בפועל. על השלושה נגזרו גם תקופות שונות של מאסר על תנאי.

על פי כתב האישום המתוקן, בו הודו הנאשמים במסגרת הסדר הטיעון, ב- 15 בפברואר בשעות הצהריים, הגיעו השלושה יחד עם מספר רב של אנשים נוספים, אשר זהותם אינה ידועה, לגינה ציבורית ברמת גן. בסמוך לשעה 14:55 הגיע אל הגינה רוני הררי עם מאבטחו האישי, מלווה על ידי לריח ובן דביר מצידיו ובאדם נוסף שזהותו אינה ידועה.

הררי, לריח, בן דביר והאדם הנוסף, ניגשו אל ספסל סמוך וניהלו, ביניהם, שיחה ערה. כל אותה העת עמד המאבטח מהצד וצפה מרחוק על המפגש המתקיים. אט אט החלו כל יתר בני החבורה, בהם גם עבאדה, להיאסף, ונעמדו בסמוך להררי וללריח ובן דביר. משהבחין המאבטח במתרחש, קרב ונעמד גם הוא בסמוך להררי.

בתום חילופי הדברים, אשר מהותם אינה ידועה, ביקש הררי לעזוב את המקום. בדרכו ללכת מן המקום, זינק עבאדה לעבר הררי, בכוונה להפחידו. מיד לאחר מכן, החלו לריח ובן דביר וכל יתר בני החבורה לדחוף את הררי, לבעוט בו ולהכותו. בן דביר כרך בכוח את זרועו סביב צווארו של הררי, ובתנועה סיבובית הפילו ארצה. מיד לאחר מכן בעט בן דביר בחוזקה בגופו של הררי השרוע על הארץ.

משניסה המאבטח להגן על הררי, תקף אותו לריח והחל לרסס את פניו בגז פלפל. במקביל, רץ בן דביר לעבר המאבטח והפילו ארצה במכת אגרוף ליד ספסל סמוך עליו ישבה אזרחית תמימה אשר הניקה את תינוקה. מייד לאחר מכן החל בן דביר לבעוט בכל חלקי גופו של המאבטח השרוע על הרצפה. לריח דלק בריצה אחר הררי, אשר החל להימלט מן המקום והמשיך להכות ולבעוט בהררי, ביחד עם כל יתר בני החבורה אשר עמו ואף ריסס את פניו של הררי באמצעות גז פלפל. מקץ מספר שניות, הצליח הררי להימלט מן המקום, מותיר מאחור את המאבטח כשהוא שרוע על הארץ ומותקף בבעיטות ובמכות על ידי לריח ובן דביר וכל יתר בני החבורה.

כשהבחין לריח, כי הררי נמלט, ניגש אל המאבטח אשר שכב חסר אונים על הארץ, וביחד עם האחרים, החל להכות אותו ולבעוט בו בעיטות חזקות, תוך שהוא ויתר בני החבורה מכוונים את בעיטותיהם, במכוון, לעבר ראשו של המאבטח. במקביל ותוך כדי תקיפתם של לריח ובן דביר את המאבטח, ניגש אחד מבני החבורה אל המאבטח, ודקר אותו מספר דקירות, באמצעות סכין, בפניו ופלג גופו התחתון. מיד בסמוך, התפזרו הנאשמים ויתר בני החבורה לכל עבר ונמלטו במהירות מן המקום, תוך שהם מותירים מאחור את המאבטח שרוע מדמם על רצפת הגינה הציבורית כשהוא סובל מחבלות וחתכים בפניו ובירכיו כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים וכל יתר בני החבורה. המאבטח הובהל לבית החולים שם קיבל טיפול רפואי.

השיקולים להגעה להסדר הטיעון הינם חוסר שיתוף פעולה מצד המתלוננים עם משטרת ישראל; הודיית הנאשמים ולקיחת אחריות מצידם; העונש תואם את פסיקת ביהמ"ש העליון במקרים דומים; האנשים אשר דקרו את המאבטח טרם נתפסו.