השר כהן במהלך הביקור באתר העבודות
השר כהן במהלך הביקור באתר העבודותצילום: דוברות משרד הכלכלה

שר הכלכלה אלי כהן הגיע היום (ראשון) לעקוב מקרוב אחרי עבודות בניית פרוייקט שער הירדן במסגרתו אמור להיבנות עד לאפריל 2018 גשר חדש בין ישראל לירדן ולצידו יוקם איזור תעשייה משותף.

הפרוייקט, שבמשך שנים ארוכות היה תקוע ולא התקדם - תפס תאוצה בחודשים האחרונים ועומד להיות הראשון המשותף לשתי המדינות. לכשתסתיים הבנייה הוא יכלול שני אזורי תעשייה ותעסוקה משני עברי הירדן וגשר שיחבר ביניהם.

בצד הירדני יוקמו מפעלים ישראלים וירדניים על שטח של כ-700 דונם, ובצד הישראלי יוקם אזור תעסוקה ובסיס להעברת סחורות על שטח של כ-250 דונם.

בעוד הקמת הגשר צפויה להסתיים בחודשים הקרובים, אזורי התעסוקה יושלמו רק לקראת סוף שנת 2019. עם השלמתם, יכונן אזור סחר חופשי משותף בין ישראל לירדן, מה שייתר את הצורך באשרות מעבר ודרכונים על מנת להיכנס לתחומו ולקדם בו פעילויות מסחר וכלכלה.

על פי הערכות, באזור צפויים להיות מועסקים כ-10,000 עובדים ירדנים בשלב הראשון ואף מעבר לכך עם התקדמות הפרויקט.

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן אמר בתום הסיור כי "השלמת בניית הגשר והקמת אזור התעסוקה המשותף הוא אינטרס משותף של שני הצדדים לחיזוק הקשרים, ולא רק במימד הכלכלי".

"אזור התעשייה המשותף יהדק את קשרי השלום, יחזק את החוסן של הקהילות באזור ויביא עימו פריחה ושגשוג כלכלי וחברתי לשתי המדינות, לתושבים משני עברי נהר הירדן ולאיזור כולו", הוסיף השר כהן.