עו״ד ניצנה דרשן לייטנר
עו״ד ניצנה דרשן לייטנרצילום: מרים צחי

ארגון שורת הדין שלח היום (ראשון) מכתב למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשייך, בבקשה לעצור את הבמאי הערבי-ישראלי מוחמד בכרי, תושב ישראל שנכנס שלא כדין למדינת אויב בניגוד לחוק למניעת הסתננות.

החוק למניעת הסתננות בסעיף 2 א בו קובע כי: ״היוצא, ביודעין ושלא כדין, מישראל ללבנון, לסוריה, למצרים, לעבר-הירדן, לסעודיה, לעיראק, לתימן, לאיראן או לכל חלק מארץ ישראל שמחוץ לישראל, דינו - מאסר ארבע שנים או קנס...".

בכרי, שוהה כעת בלבנון לרגל אירוע "שבוע פלשתין" שנערך בבירת המדינה וניצל את הבימה שניתנה לו כדי להטיף נגד ישראל. בין השאר אמר בכרי כי, "נרמול היחסים עם 'האויב הציוני' הוא בגידה", והוסיף כי לדעתו הוויכוח שמתנהל בנוגע לנושא זה בחברה הערבית צריך להיפסק, מכיוון שמדובר "בוויכוח מגונה שיש לדחות את עצם קיומו על הסף".

כזכור, בכרי עלה לתודעת הציבור הישראלי ב-2003 לאחר שסרטו "ג'נין ג'נין", שעסק בפעילות צה"ל במחנה הפליטים במהלך חומת מגן, עלה לאקרנים תוך הצגת תמונת מצב מעוותת ואף האשים את חיילי צה"ל שפעלו במחנה בפשעי מלחמה ואף ביצוע טבח במחנה. הסרט הוצג בפסטיבל בלבנון יחד עם מכלול יצירותיו של בכרי.

הפסטיבל נערך בהשתתפות אנשי תרבות, תקשורת ואינטלקטואלים בלבנון, יחד עם עמותת התרבות המקומית, ובתי תאטראות מקומיים. את ביקורו של בכרי כיסה באופן נרחב העיתון "אל-אחבר" המזוהה עם החיזבאללה, שאף העניק לבכרי את תמונת השער שלו.

נשיאת ארגון שורת הדין ניצנה דרשן לייטנר אמרה: "אם לדעת בכרי כל שיתוף פעולה עם ישראל הוא בגידה אולי בכלל ראוי שיישאר בלבנון. הגיעה העת שילמד שלא כל אקספוזיציה זוכה להגנה של חופש הביטוי. ודאי שלא ביקור במדינת אויב. בלבנון הוא זוכה לכבוד מלכים, ופה הוא צריך לזכות לשבטו של החוק ולרצות עונש מאסר".