XAVER 400
XAVER 400צילום: קבוצת SK

בכל העולם מופצות תמונות של כוחות החילוץ המקסיקנים נעזרים בטכנולוגיה הישראלית של חברת קמרו-טק לאיתור וחילוץ אזרחים מבין ההריסות בעזרת מערכות ה XAVER של החברה.

מספר גופי ממשל במקסיקו רכשו את המערכות לפני מספר שנים מחברת קמרו-טק, מקבוצת SK, חברה מובילה בעולם בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות הדמיה המספקות מידע מבעד לקירות על אובייקטים בזמן אמת לצרכים מבצעיים.

אמיר בארי, מנכ"ל קמרו-טק אמר הבוקר: "אנו שמחים וגאים שנעשה שימוש מוצלח ומציל חיים במערכות קמרו. הטכנולוגיה שפיתחנו במשך שנים, המשמשת בדרך כלל במשימות צבאיות ולאכיפת חוק, הוכיחה שוב את יעילותה ביעודה המקורי להצלת חיים. האפשרות לאתר באופן יעיל ובזמן קצר ניצולים מתחת להריסות, מהווה כלי עזר ראשון במעלה להצלת לכודים לאחר רעידות אדמה וקריסת מבנים. לצד האסון הנורא שמתרחש במקסיקו סיטי וסביבתה, אנו נרגשים להיות שותפים למספר רגעי אושר באיתור ניצולים וסיוע בחילוצם".

מערכות החברה מאפשרות הצגה וניתוח של אובייקטים מבעד לקירות תוך שימוש בטכנולוגיית גלי רדיו UWB. המערכות נותנות יתרון מבצעי וטקטי ומספקות מידע מדויק על הימצאות בני אדם מעברו השני של הקיר. המערכות חשות למרחק של עד 20 מטרים, יכולות לחדור מבעד למס' רב של קירות, בעובי שונה של קירות ולקבל תמונה של המבנה הפנימי של המקום, מגלות תנועות חיות קטנות של האדם ולסייע בהצלת חיי אדם.

צבא מקסיקו משתמש במערכות XAVER 400 וה- XAVER 800 של החברה:

מערכת ה XAVER 400 מספקת מידע בדו מימד ותלת מימד על מספר אובייקטים והמאפשרת לדעת את מיקומם של האחרונים, עקיבה אחריהם, לנתח את גודל החדר ומידות החדר. מערכתXAVER 800 הינה מערכת ISR גדולה יותר, המבצעת הדמיה תלת מימדית ואפשר דרכה לראות אם מדובר באדם מבוגר או ילד וכיוב, ומותאמת לשימושים מורכבים.

מערכות ה XAVER של החברה הפכו לפתרון המועדף עבור יחידות מבצעיות של ח"יר, לוט"ר וחילוץ והצלה מובילות בישראל ובעולם ונמצאות בתעסוקה מבצעית בלמעלה מ- 40 מדינות.