הפגנת הנכים בכניסה לירושלים
הפגנת הנכים בכניסה לירושליםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטרה הודיעה הערב (ראשון) למארגני מחאת הנכים, כי לא תתיר להם להמשיך עם חסימות הכבישים ברחבי הארץ.

כזכור, בשבועות האחרונים חוסמים ארגוני הנכים צירי תנועה מרכזיים, במסגרת מאבקם להעלאת קצבאות הנכות והשוואתן לשכר המינימום.

המשטרה הבהירה למארגני המחאה כי החל מהערב היא תאכוף את חוקי התנועה ולא תתיר את הפגיעה בשגרת החיים באמצעות חסימות הכבישים.

''כחלק מתהליך ההידברות, המשטרה הציעה למארגנים מתווי מחאה חלופיים שאינם מייצרים הפרעה חמורה לתנועה'', אמרה דוברת המשטרה נצ"מ מירב לפידות.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב להחלטת המשטרה שלא לאפשר לנכים לחסום כבישים כחלק ממחאתם. "מחובתנו לסייע לנכים להמשיך ולהשמיע את מחאתם בכל הכוח, כולל האפשרות לחסום כבישים כדי ללחוץ לפתרון שהם כל-כך מחכים לו עשרות שנים", אמר שמולי.

לטענתו, ''המשטרה לא צריכה לשמש כלי שרת פוליטי בידי הדרג הפוליטי לקבורת המחאה. הפגנה נעימה בפארק לא תביא פתרון לנכים אלא להכנעתם".

ההסתדרות פתחה ביממה האחרונה בקמפיין חוצות ברחבי הארץ תחת הכותרת "לא מפקירים את הנכים", בעקבות פגישתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם ארגוני הנכים בתחילת החודש.

באותה פגישה הבטיח ניסנקורן לתמוך בדרישה של הנכים - להעלות את גובה קצבת הנכות שהם מקבלים.

חבר הכנסת דוד ביטן, יו"ר הקואליציה, אמר מוקדם יותר היום לערוץ 10 כי להשוות את הקצבאות לשכר המינימום "זה בלתי אפשרי - זה עוד 4 מיליארד שקל ואין את זה כרגע בתקציב".

עוד הוא הוסיף כי "יש להם הרבה הטבות מעבר לשכר המינימום. כרגע האוצר אומר שאין יכולת לתת מעבר לזה. אי אפשר לתת למי שעובד שכר השווה לקצבת הנכים. בנובמבר נעביר את החוק. הלוואי שיהיה תקציב".

לדברי ביטן, "המתכונת של החוק לא מקובלת על חלק מהנכים, רוב הארגונים כן מסכימים כי יש שינוי דרמטי ממה שקורה היום".