מנכ"ל הבית היהודי מדבר על הועידה הרעיונית המתוכננת

מפלגת הבית היהודי תקיים ביום שלישי "ועידה רעיונית" באולם וואהל באוניברסיטת בר אילן, במהלכה יערכו דיונים בנושאים שעל סדר היום. הוועידה תועבר בשידור חי בערוץ 7

בין הנושאים שיידונו בוועידה - השבת במרחב הציבורי; החינוך הדתי - בין ממלכתיות לסקטוריאליות; תל אביב-פריפריה - מהו המרחק האמיתי?

מנכ''ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך, אמר לערוץ 7 לקראת הוועידה "אנחנו נוגעים בסוגיות הליבה של הציונות הדתית ושל החברה הישראלית. יתקיימו דיונים שלא התקיימו במשך שנים בסוגיות מאוד משמעותיות, גם בנושא של השבת במרחב הציבורי, גם בנושא החינוך הדתי. אנחנו מדברים גם על הנושא של הפריפריה - על המרחק האמיתי בין המרכז והפריפריה".

לדבריו, "מפלגה שעושה איזשהו פסק זמן במירוץ החקיקה והעבודה בשטח, עושה איזשהו חידוד של החזון שלה ומיקוד של המטרות שלה וחזרה למצע הבסיסי והערכי שלה, זה דבר שאנחנו כמעט ולא רואים בפוליטיקה הישראלית".

אורבך הזכיר כי "הבית היהודי" היא אחת משלוש המפלגות בישראל שמקיימות מפקד חברים והם אלו שבוחרים את הרשימה לכנסת. ''הוועידה מיועדת לחברי המרכז אך פתחנו את זה למתפקדים שהם חלק אינטגרלי של המפלגה", הסביר.

"בימים האחרונים שמענו כל מיני ידיעות חדשותיות על כך שמתגלגלת תכנית חוקתית. התכנית תיחשף בוועידה והולך להיות מעניין", הבטיח אורבך.