הענקת הדרגה לשיטרית
הענקת הדרגה לשיטריתצילום: דובר צה"ל

הכירו את סא״ל שמעון שיטרית, קצין ההגנה המרחבית (הגמ"ר) הנכנס של אוגדת יהודה ושומרון, שקיבל דרגת סגן אלוף ממפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה וממפקד אוגדת איו״ש, תא״ל ערן ניב.

שיטרית החל את שירותו הצבאי בשנת 2000 כשהתגייס לחטיבת הנח״ל. בסוף שנת 2006 עבר לשירות בעולם ההגמ״ר: ״התאהבתי בתחום, בדרך כלל העיסוק בביטחון הוא מאוד ספציפי, הגנה על צירים ויישובים.

''בעיסוק בהגמ״ר מבינים שביטחון זה גם שמירה על איכות החיים בהתיישבות ועיסוק במגוון תחומים הייחודים למרחב פיקוד מרכז כדוגמת טיולים, עבודה בשיתוף פעולה עם מוקדים ביטחוניים וכדומה״, פירט הקצין.

בעבר שירת שיטרית כקצין ההגמ״ר של החטיבה המרחבית אפרים. בשלוש השנים האחרונות שירת כסגן קצין ההגנה המרחבית של אוגדת איו״ש ובמהלכן לקח חלק במאמץ האוגדתי לבלום את הטרור הערבי.

"אחד האירועים הקשים ביותר שהגעתי אליהם היה הפיגוע בו נרצחה הלל אריאל בת ה-13.5 בזמן שישנה בביתה בקרית ארבע, זו היתה זירה מאוד קשה, עם תוצאות קשות״.

בנוסף לעבודות המהירות בשטח לשיפור מרכיבי ההגנה, גיבש אגף ההגמ״ר באוגדת איו״ש מענה לנושאים שונים בתחום הגנת היישובים.

בארבעת החודשים האחרונים יצא סא״ל שיטרית ללימודים במכללה לפיקוד ומטה של צה״ל במהלכם קיבל כלים נוספים לפיקוד. ״השתדלתי להתאים את החומר הנלמד גם לתחום העיסוק הספציפי שלי באוגדה״.

״בתחום ההגמ״ר הרבה מגיע מהתושבים. הם נותנים את הכוח להמשיך ולעבוד, אני מקבל מהם עוצמה רבה וזה באמת עוזר״, מספר סא״ל שיטרית, ומסביר כי הרבה מעבודת קצין ההגמ״ר עוסקת בהידברות ושיח עם הגורמים האזרחיים.

״אי אפשר לסייע באירועים שוטפים או פח״עיים בלי שיהיה קשר טוב וחזק עם האנשים בהתיישבות, החל מהרבש״ץ ואנשי כיתת הכוננות היישובית ועד ראשי היישובים והמועצות ובדיוק על הקשר הזה אמונים אנשי ההגנה המרחבית״, ציין.

לכבוד חגי תשרי מזמין סא״ל שיטרית את אזרחי ישראל לטייל באזור יהודה ושומרון. ״אנחנו מזמינים בחגים הקרבים את תושבי מדינת ישראל להגיע לטייל וליהנות בנופי הגזרה. נספק ביטחון ונאפשר לתושבי ישראל לטייל בבטחה ולהנות מנופיה של הארץ''.