מחאת תושבי בית אל
מחאת תושבי בית אלצילום: מרים צחי

שי אלון, ראש מועצת בית אל, הגיב הערב (ראשון) לפרסום בערוץ 7 ולפיו בשבוע הבא תאושר בנייה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, בתוכן 300 יחידות הדיור בבית אל שהבטיח ראש הממשלה נתניהו לפני חמש שנים.

נציין כי ישיבת מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי היתה אמורה להתכנס השבוע ונדחתה לשבוע הבא בשל בקשת הבית הלבן שמנסה להתניע את המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים.

"כולנו מצפים לאישרור שיווקן של 300 יחידות הדיור", אמר אלון. ''הקרקע כבר מוכנה, יש כבר פניות של זוגות צעירים שמעוניינים להתגורר במועצה. הכל מוכן ומחכים רק לאישור של יחידות הדיור הללו".

פקיד בכיר במערכת המדינית אמר לערוץ 7 כי תוכניות הבנייה ל-300 יחידות הדיור בבית אל ובנייה למפוני מיגרון יהיו על סדר היום בישיבה ואף יאושרו ככל הנראה.

על סדר יומה של הוועדה יעמדו עוד שורה של תוכניות בנייה: 700 יחידות דיור באריאל, 260 בצופים שבשומרון, 97 ברחלים שבשומרון, 86 במגרון שבבנימין, 192 בנגוהות שבדרום הר חברון ועוד. בסך הכל יובאו לאישור קרוב ל-3,000 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התגאה באחרונה כי העניק אלפי אישורי בנייה ביו''ש ב-15 החודשים האחרונים מאז שנכנס לתפקידו, ואמר כי "מאז שנת 2000 לא היתה כזאת תנופה בהתיישבות''.

''מתחילת שנת 2017 ועד עכשיו אושרו לשיווק 1,400 יחידות דיור ועוד 3,400 אושרו להליכי תכנון. בנוסף יש עוד כ-7,000 יחידות דיור שעתידות לצאת לתכנון'', סיפר ליברמן.

הוא הוסיף כי בדיון הקרוב שיתקיים בוועדת התכנון העליונה תאושר תב''ע גם ליישוב כפר עציון על מנת שהיישוב יוכל להתרחב.

גם ראש הממשלה התייחס בחודש האחרון לבנייה ביהודה ושומרון. באירוע לציון 50 שנות התיישבות כינה נתניהו את המתיישבים "חבריי לדרך" ואמר "יש תנופה - עברנו תקופה קשה לא פשוטה ויש תנופה של פיתוח ובנייה ביו"ש. את העשייה הגדולה הזאת אנחנו מובילים יחד. אין ממשלה שפעלה יותר למען ההתיישבות יותר מהממשלה בראשותי".